• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken typ av klocka tycker ni bäst om/är roligast om att bära?

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Något vulgärt som Apanssons isade DD.
:D ? http://www.pantbanken.se/auktioner/...=0&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=0

image.jpg
 
Jag är inne i en kronografperiod.
Kul när det "händer" lite på handleden.
Smiter emellan med vintageur från 1940 - 80-talet.
Dykare används ytterst sällan, mest då ngt. tungt eller potentiellt klockförstörande skall göras.
Storleksmässigt funkar allt från 34 - 40 mm, endast enstaka ex. med större omkrets.
Denna är på ofta.
P1060109 (2).JPG
 

Weberg

Audemars
Gillar sportstålisar bäst och har lite olika favoriter. Men jag håller med Norrlänningen här ovanför och måste nog säga att jag just nu trivs bäst med min DJ TT. Den skapar alltid en diskussion, och det är precis vad jag tycker en klocka ska göra. Det behöver inte alltid vara komplimanger och positiva kommentarer, men en klocka bär på så mycket mer information än bara sitt utseende.
Vissa kallar mig bilhandlare och undrar vart jag parkerat kokainsläden, andra tycker att den är ball och en liten klick har förstått att detta är det absolut hetaste du kan bära just nu...
:D

777.jpg
 

E.Z.

Cartier
Plo-profen jag hade var nog den som fick mest uppmärksamhet när jag bar den - gick och kollade på den hela tiden. Sedan var den så tung och stor att den hela tiden märktes. Men ändå grymt bekväm med mesh-länken....

Har en Hulk och en Milgauss GV Z-blue nu och av dom är Hulken den som är skönast att ha på sig och som känns mer all-round på något sätt.

Milgaussen är såpass ny (ett par dagar bara...) så den njuter jag av att gå runt och snegla på. Lite småpinsamt att sitta i möte på jobbet och kolla på sin egna klocka för att se hur urtavlan ser ut i olika vinklar ;) o_O

bild 2.JPG
bild 4.JPG
 

Svanen

Omega
Det är mycket Rolex och jag är inte någon som motsäger det. Håller mig till min favorit 114060. Den bärs till allt!
IMG_7037.JPG
 

Daytona96

Rolex
Måste nog säga att dessa två är skönast, 1680/8 och 5513.
ATTACH=full]99661[/ATTACH]
ImageUploadedByTapatalk1420836001.283445.jpg
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1420835884.566383.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1420835884.566383.jpg
    36.1 KB · Visningar: 83

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Gillar Rolex och gärna med lite färg som piffar upp. Föredrar länk framför gummi och natoband.

Min Kermit med grön vridring och min Turn-O-Graph med röd sekundvisare och rött datum är två klockor
som jag blir glad av att använda :)
4aa34231-e99f-4343-859a-dc5c1f228414_zps76cdcda0.jpg

P6080205.jpg
 
Topp