• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken/vilka klockor skulle du köpa om du hade 130k?

Den är nog tuff att få in men kan du sträcka dig till 140 typ så 5167!

image-jpg.186652
Kan definitivt tänka mig en 5167, har du en till salu?
 
För att kunna bidra så undrar jag vad du har för klockor sedan tidigare. Om jag utgår ifrån att du äger en av vardera utav de märken du har i din signatur så vore det kul att veta vilka så blir det nog lättare att komma med förslag.

Nej, har ingen av de klockorna i dagsläget. Sålde min Milgauss idag och har bara en vintage Omega kvar.
Det är de märken jag gillar mest som jag har i min signatur.
De klockor som jag själv funderat kring är AP 15300, PP 5167, Rolex "Batman", Daytona, glashutte panomatic lunar, vacheron "Overseas" och en IWC 3239..så det är en del som figurerat sista tiden.
 
  • Like
Reactions: Kim

Taxman

Rolex
2-Faktor
Om du lyckas få in en 5167 för 140' så är det väl ett strålande alternativ! Men det blir kanske lite väl tight? Just runt 130-200' tycker jag annars är ett lite svårt segment där det inte finns så mycket som lockar mig.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nån Grand Seiko för runt 30k, nån Rolex för 40-60k, och sedan något annat kul för resten! Typ allt jag kan komma på nu...
 
Mycket trevligt. Den där BP ska jag ha en dag :) Men @Goldmember hur går tankarna?

Känner mig ännu mer förvirrad nu...;-) lutar dock åt en 15300 med svart tavla eftersom blå är så svår att hitta och ofta är så mycket dyrare. Missade dock en 15300 blå från 2011 i mint condition för ca 105k häromdagen, såldes precis innan jag fick fram min önskan om köp :-( de brukar annars ligga från 120-140k på chrono24 och med "skumma" säljare från Dubai eller Ryssland
 

JohnDoe

Rolex
Det svåraste kriteriet du här är "lättsålt" så länge du vill sälja i Sverige. Marknaden för dyrare klockor är ganska liten och det i stort sett enda som går att sälja begagnat utanför KS kretsen är DD, helst YG. Där finns det en bredare kundkrets..... Mitt tips kommer återigen att handla om Kaplans. Kolla igenom deras klockauktioner så får du en bra uppfattning om vad som går att sälja och prisläget. Klockkvaliteten når oftast utanför Sverige och har högre priser. Om säljbarheten är mindre viktig skulle jag själv tycka att VC är trevliga som omväxling till de andra "standardmodellerna".
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vid köp av en klocka så säger jag Mont Blanc perpetual calender.
Vid 2 JLCn med meteroiten från Sverige på tavla och en 14060.
Eller en 5513 och en DD på läder.
 
Topp