• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken VPN?

Veratio

Cartier
Hej på er,

sökte efter en tråd som jag tror hette "Allmänna datorfrågor", men hittade den inte trots flera sökningar, så jag skapar en ny tråd.

Behöver nytt VPN, har använt OVPN nu i drygt ett år och det fungerar bra, men tycker att hastigheten är lite sämre än önskvärt samt att det är aningen komplicerat. Vill helst ha en auto- eller iaf en enkel inlogg.

Priset är inte så jätteviktigt, bara det fungerar bra. Vilken använder ni? Jag har 100 megabit hemma, samt hämtar hem mycket film/serier (inget olagligt förstås...).

Tack på förhand, mitt abbonnemang går nog ut i övermorgon eller något, så jag tänkte bestämma mig imorgon iaf...


//Niclas L
 

Veratio

Cartier
De flesta som hämtar film på nätet som jag känner använder det. Pirate Bay bla rekommenderar att man använder det. Men jag är inte supernöjd med min leverantör så ville bara kolla om någon hade något bra alternativ.

Nojjar över 3 miljoner kronors böter, så det känns överkomligt med en 50-lapp drygt per månad för att känna sig lugn.

Vet att risken är låg, men...
 

Platinum

Cartier
Fb har en står tråd angående OVPN (och flera) såvmitt tips är att kolla där om du inte redan har gjort det. Hört med supporten också? Brandvägg eller annat skit på din sida som kan stå bakom problemet?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Blackvpn är bra. Annars har du Birgerssons projekt Relakks. Själv har jag slutat med VPN och tunnlar istället min trafik med SSH och proxycap. Fördelen är att jag då kan låta enskilda program tunnlas via önskad proxy och inte slöa ner hela uppkopplingen i onödan.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
De flesta som hämtar film på nätet som jag känner använder det. Pirate Bay bla rekommenderar att man använder det. Men jag är inte supernöjd med min leverantör så ville bara kolla om någon hade något bra alternativ.

Nojjar över 3 miljoner kronors böter, så det känns överkomligt med en 50-lapp drygt per månad för att känna sig lugn.

Vet att risken är låg, men...

Herregud, mest idiotiska inlägget på länge. Skaffa Netflix istället och håll dig på rätt sida lagen.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Private Internet access använder jag, funkar bra och har inga problem med hastigheten (har oxå 100/100).
 

Bender

Cartier
Förklara för en oinsatt. Varför behöver man VPN?

För att skapa en säker förbindelse "tunnel" mellan två punkter tex. mellan hemmet och arbetet via internet. För att trafiken mellan datorn och arbetet inte ska kunna avlyssnas.
Vpn tjänst för att surfa anonymt. Man är inte alltid så anonym som man tror med vpn tjänster :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
De flesta som hämtar film på nätet som jag känner använder det. Pirate Bay bla rekommenderar att man använder det. Men jag är inte supernöjd med min leverantör så ville bara kolla om någon hade något bra alternativ.

Nojjar över 3 miljoner kronors böter, så det känns överkomligt med en 50-lapp drygt per månad för att känna sig lugn.

Vet att risken är låg, men...
Du kommer aldrig få tre miljoner i böter om du laddar med enstaka saker, de böterna är för de som tillhandahåller plattformen (ex Pirate Bay) och de som tillhandahåller torrentfilerna i stor massa!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
De flesta som hämtar film på nätet som jag känner använder det. Pirate Bay bla rekommenderar att man använder det. Men jag är inte supernöjd med min leverantör så ville bara kolla om någon hade något bra alternativ.

Nojjar över 3 miljoner kronors böter, så det känns överkomligt med en 50-lapp drygt per månad för att känna sig lugn.

Vet att risken är låg, men...
okej, jag förstår.... Men är det inte smidigare och mindre ångestfyllt att bara betala för filmerna du ser? Man vill ju liksom inte ha en snigel på ögat...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har tydligen VPN på jobbluren. Svincooolt
image.jpeg
 

BoEtt

Rolex
VPN är väl ok att använda för vissa tjänster men orka tanka ned kopiefilmer... känns så... 2005 :facepalm:
Vad använder du för klocka, Alibaba kopia??
 
Topp