• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken webshop är den bästa?

Om jag vill starta en webshop med ett femtiotal artiklar i prisklassen 1000 - 20 000:- per artikel, kopplad till Klarna eller liknande där köpkretsen till 99,9% är företag - vad ska jag titta närmare på?

Det är ca tio olika kategorier av produkter och det vore dessutom fint att kunna knyta webbshoppen till Schenker/Dhl eller liknande.

Guida mig rätt tack. :)
 

Josa

Omega
2-Faktor
Vi bytte i våras från woocommerce till wikinggruppen.
Har både B2C och B2B i samma site, klarna nativt integrerat, klarna är sådär med B2B delen. Mer avslag än godkända kunder, trots god kreditvärdighet på de flesta kunder.

Tror du åker på att klicka runt på de usual suspects och kolla deras referenskunder, sen även skapa en lista på vad du exakt behöver.

Kolla siten e-handel.se för lista på de stora.
 
Har testat en demo på quickbutik och efter typ två timmar har jag en inorincip fungerande webshop som ser riktigt bra ut.

Funderar på att köra på denna!
 
Har nu byggt upp en demo som jag ska visa för de leverantörer som jag vill ha i mitt sortiment.

Jag skulle gärna vilja ha feedback och förbättringsförslag innan jag åker ut, är det någon som skulle vilja kolla lite och ge mig lite tankar?

Shopen är Woocommerce och det funkar väldigt bra tillsammans med mitt faktureringssystem. Qbutik föll pga att det inte finns någon vettig möjlighet för att hantera varianter på en produktsida.

Skicka ett PM om du vill hjälpa mig med lite feedback! Eller skriv bara i tråden så drar jag iväg ett pm.

Man kan säga att shopen säljer utrustning till maskiner och entreprenad. :)
 
Grymt bra feeback so far på så kort tid. Jag kommer verkligen att läsa alla era synpunkter och ta till mig allt!
Jag tar gärna emot fler som vill kolla och komma med synpunkter!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker TexTalk är väldigt bra, lokalutvecklad dessutom så att få svar på frågor går rätt så snabbt, + att de är rätt så flexibla också och kan ändra på småsaker efter din önskan. Gillar dem!
 
Topp