• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Zenith är denna?

TomasJ

Breitling
Hej!

Jag är ny här på forumet. Har nyligen blivit intresserad av gamla klockor, men min kunskap om dessa är ytterst låg. Satt tidigare och tittade på gamla Omega Seamaster från 1960-tal men när jag berättade detta för min pappa fick jag reda på att han tydligen hade en gammal guldklocka i bankfacket där den legat de senaste 20 åren.

Har sökt runt på internet, hittat lite liknande men inte exakt så jag frågar er här om någon vet någon mer info om det jag sitter med. Det var en examenspresent till en examen som borde ägt rum cirka 1972, vet dock inte om den var nyinköpt till det eller om den var äldre.

Använt ytterst få gånger så band och allt borde vara original
Baksidan är helt plan förutom texten waterproof. Bilderna är lite halvtaskiga, men kan ta bättre om det behövs.

Zenith1.jpg
Zenith2.jpg
 

Andsan

Rolex
Hej

Den var väldigt fin och urtavlan är nog ganska ovanlig. Jag tror att det sitter ett urverk med beteckningen 2522 PC Cal 71 28 juveler. För att vara helt säker måste du skruva bort locket. Då ser du vilket urverk det är samt även serienummer vilket kan datera klockan till ett visst år. Jag gissar 1961-1966

Om du tänker använda denna bör du lämna in för service, för det är säkert inte gjort sedan den var ny.

Grattis!

Anders.S
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt fin! Onyxindex(?) och utan gravyr. Toppen! Verk 2522 som Andsan gissar, alt 2542 PC. Jag sätter dock min gissning till runt 1970.
Edit: Det är uppenbart en s k jubilé modell och därför är det ovanligt att den inte har gravyr. Vid närmare eftertanke kan det vara en Captain som är utgiven som jubileumsmodell.
 

Thorn

Friends of KS
Jag har en liknande dock inte chrono och min är graverad på baksidan. Kör ett mocka cammo från Singular på den, supernöjd.

image.jpg
image.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Jag är ny här på forumet. Har nyligen blivit intresserad av gamla klockor, men min kunskap om dessa är ytterst låg. Satt tidigare och tittade på gamla Omega Seamaster från 1960-tal men när jag berättade detta för min pappa fick jag reda på att han tydligen hade en gammal guldklocka i bankfacket där den legat de senaste 20 åren.

Har sökt runt på internet, hittat lite liknande men inte exakt så jag frågar er här om någon vet någon mer info om det jag sitter med. Det var en examenspresent till en examen som borde ägt rum cirka 1972, vet dock inte om den var nyinköpt till det eller om den var äldre.

Använt ytterst få gånger så band och allt borde vara original
Baksidan är helt plan förutom texten waterproof. Bilderna är lite halvtaskiga, men kan ta bättre om det behövs.

Zenith1.jpg
Zenith2.jpg

Grym klocka !!


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Topp