• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket är det minst smickrande budet just nu på något du säljer på Köp och Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Moffan

Silver
2-Faktor
Japp!
Vi har Minst och Mest köpvärd, vi har Frågor och funderingar. Men denna tråd ger säljarna på Köp och Sälj en chans att gnälla av sig en smula.
Meningen är inte att man ska outa skambudare så mycket som att man åtminstone via feedback i denna tråd + aktuell prissättning ska kunna benchmarka något slags reelt marknadsvärde, samt även ge smakprov på roliga, sorgliga och mer eller mindre elaborerade skambud från våra medlemmar.
Så både seriositet och underhållning.
Ös på damer och herrar.

Fick bud som var mellan 5-8 tusen under det jag begärde och då var jag billigast i världen (jämfört med c24).
Tyckte det var lite pinsamt.

Hade en Breitling ute till försäljning i 50-tusenkronorsklassen, fick ett bud om att byta mot en enrummare på 38m2 i Hällefors! Men om budet var bra eller dåligt har jag ingen koll på. :D

Tackade nej till det budet för övrigt.

Obs; detta var dock på Blocket.

Har bott i Hällefors.
2-rummare på 60-70 kvm går för typ 5 000 eller ges bort för att slippa avgiften så jag tror inte du missade en chans att bli fastighetsbaron...
Jag sålde en hyfsad bra villa där för 415k.

Tack för era svar. Affären kändes tveksam från början faktiskt. :)
Kan visa sig vara ett misstag från din sida;)

"Knuthöjdsmossen

Knuthöjdsmossen ligger i västra delen av centrala Hällefors. Mossen är den andrikaste mossen i länet med bland annat gräsand, kricka och knipa. Här finns också tofsvipa, skogssnäppa, enkelbeckasin och storspov.

Knuthöjdsmossen är framför allt känd som häckningsplats för smålom."

Kan visa sig vara ett misstag från din sida;)

"Knuthöjdsmossen

Knuthöjdsmossen ligger i västra delen av centrala Hällefors. Mossen är den andrikaste mossen i länet med bland annat gräsand, kricka och knipa. Här finns också tofsvipa, skogssnäppa, enkelbeckasin och storspov.

Knuthöjdsmossen är framför allt känd som häckningsplats för smålom."
Han skulle tänkt till en andra gång.

Hade en Breitling ute till försäljning i 50-tusenkronorsklassen, fick ett bud om att byta mot en enrummare på 38m2 i Hällefors! Men om budet var bra eller dåligt har jag ingen koll på. :D

Tackade nej till det budet för övrigt.

Obs; detta var dock på Blocket.
Bra att du inte tog budet, för Hällefors är en riktig jävla skithåla!:D

Kanske inte riktigt det minst smickrande budet, men mest överraskande PM som kommit in. Hade varken Sälj eller Köpesannons ute för tillfället.
Så här löd PM'et:

"Var kan jag hitta spänne till en hydroconquest?"

Inget hej. Ingen anledning till varför personen kontaktade just mig ( jag har aldrig ägt modellen). Inget hej då.

Kanske inte riktigt det minst smickrande budet, men mest överraskande PM som kommit in. Hade varken Sälj eller Köpesannons ute för tillfället.
Så här löd PM'et:

"Var kan jag hitta spänne till en hydroconquest?"

Inget hej. Ingen anledning till varför personen kontaktade just mig ( jag har aldrig ägt modellen). Inget hej då.
Sådana PM får jag hela tiden, förra gången var igår, det var dock lite trevligare uttryckt. :)

Jag hade en 6månader gammal Omega Speedmaster ´57 (fullset, nyskick) ute. Pris i butik var 72k vill jag minnas. Mitt pris var 50k blankt.
"Du kan få 25" Inget hej! Inget hejdå! Inget annat! Mitt svar var givetvis, "swisha direkt så skickar jag den när jag har handpenningen"
Jag har även fått roliga PM med förfrågningar om jag vill köpa deras klocka (utan att ha eftersökt något).

Blev erbjuden 25k för min AT, det tycker jag fanimej är skambud.
Ligger den inte ute för 28,5k? Låter inte så farligt i mina öron.
Nej, det låter inte så farligt men man blir ju irriterad om man gått ned till ett pris som är helt rätt och klart bra (det är 28,5 i detta fall).
Köpte en Colt chrono -97 här ifjol för 12,5K. Fin och nyservad, fullset inkl ett rätt nytt gummi. Tyckte priset var klart bra. Kostade på den runt 800:-, ny klickfjäder och justering då den växlade datum 00.30. Begärde sen det jag gett, samma 12,5K men folk bjöd typ 11K. Kontaktade Uretvintage som köpte den för 12,8K, tror dom la ut den för 17 sen. Då fattar ju alla att det absolut inte var något fel på mitt pris!

Har själv inte varit aktiv på köp och sälj men konstaterar och har även sett förut vid liknande diskussioner att flera bara nämner hur mycket under budet varit på. Det är ju högst intressant vad utgångspriset är. Ett bud på 6 000 under behöver ju inte vara mer skambud än 600 under om den dyrare kostar 10 ggr mer. En prutning på 10% exempelvis skulle jag inte se som ett skambud om det inte är så att man redan från början ligger en bit under marknadsvärdet.

Jag kan jämföra med när jag sålde min första bil som jag hade ute för 3 000 kr under den som var billigast efter mig med liknande bil. Jag hade ute den för 29' och jag fick telebud på 20'. Det tycker jag är skambud.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp