• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket armband är snyggast?

MathiasP

Basic
Hej Alla,
Jag har nyss hittat till detta forum, tack vare UrSnyggt podden. Vilken guldgruva av kunskap och information detta forum är.
Detta är mitt första inlägg. Hmm skulle det ha varit i preseintationstråden kanske?
Jag har alltid varit fascinerad av tekniken i mekaniska/automatiska klockor. Köpte min första "riktiga" klocka när jag fyllde 40.
Det blev en Omega Speedmaster professional från 1974 (mitt födelseår). Är lite av en space-nerd (därav Omegan). Håller även på med astrofotografering. Gillar G-shock, har 4st just nu (samt en del andra billiga Casio). Köpte mig nyss en Oris Big Crown Pointer date 80th edition. Drömmer om en Seamaster Diver och en Grand Seiko med springdrive någon gång i framtiden, men mycket av slantarna försvinner in i ett svart hål (familjens häst). Håller till i Dalarna med fru och 3 döttrar.

Jag är sugen på ett nytt läderarmband till min Oris och skissade en snabb översikt av några band jag hittade på nätet.
Vilket gillar ni mest? 1-4
Cheers!

Strap.png

4an matchar tavlan jäkligt snyggt. Men tycker 2:an passade fint till den också. Gick sig bra till boetten 🙂

Om det är Oris egna gröna band så lär det funka. ....Men om banden kommer från en annan tillverkare så är det inte så troligt att de gröna nyanserna matchar i verkligheten. Då blir det fult värre.

Tillbaka
Topp