• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket armband/länk sitter skönast?

Lalas

Cartier
Nu kommer värmen och måste säga att jag inte tycker min gamla Oyster-länk från -91 sitter lika skönt, gillar annars verkligen rolexlänken med enkelspänne men nu med värmen så är det lite annorlunda... Antar att en nyare länk med glidelock eller nåt liknande Pelagoslänken kan vara bekvämt. Så vilken länk eller typ av armband föredrar ni i sommarvärmen?
 

F-L-P

Panerai
SMP-Bondlänken är ju förjävla skön...Skulle gärna prova en riktig bead of rice länk på en dykare, typ en vintage doxa..
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tropic är rätt skönt.
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gummi är nice på sommarn! Tropic eller Hirsch Performance är grymt om du frågar mig som inte heller gillar länk på sommarn. Nu är det ju dock under 20*c ute i GBG, så än så länge är det inget problem. :D
 

Hubbatix

Cartier
Sladdrigt och stretchat ska det vara. Bretilings gamla Pro I-länk var riktigt skön.
DSC_0003kopiera800.jpg


Eller... mmm, blir alldeles till mig här... Seikos gamla länk till 6138-0011:an, alldeles underbar. Klockan är så skönt övertung att själva huvudet ligger på handryggen i viloläge. :hungry:
IMGP6646kopiera3-1024.jpg
 
Flexilänk är fint på sommaren. Klockan sitter still och trycket är lätt och jämt fördelat runt handleden.
Annars tycker jag läder funkar året runt.
 

SwedishMade

Cartier
Få saker slår läder, tills det blir svettigt.

Tål man gummi (jag får utslag, tror jag) är det ju rätt nice, men lite instängt, om det inte finns "balkar" som i PP, Hirsch nya "med alfahannenamn" och Rolex nya.

Men bäst och lättast att snabbt skölja av etc är metallarmband, men då skall det inte var för kompakt utan gärna lite glesare. Som patek bilden ovan.

Som många säger är ju nackdelen med metallarmand att de kan vara mindre lätta att justera längd på, jämfört med läder och gummi.
 

PCB

Audemars
no1: smplänk
no2:canvas
no3:stretchad länk alt.bilhandlarhäng


no10045:gummi
fy f-n för gummi...:)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Som vanligt gäller det att amnbandet sitter lagom tight, att man inte är mellan hål eller länkbit.
Får man till det så säger jag Royal Oak länk.

Annars är canvas väldigt bekvämt. Andas lite lagom, tål väta/svett och är stabilare än tex. nato.
Min favvo dykare
image.jpg
 
Topp