• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket armband till Omega seamaster smpc?

Soder77

Basic
Hej alla klockvänner!:)
Om några dagar så kommer jag om allt går som det ska att bli ägare till en Omega smpc 300 och går nu som ett barn på julafton och väntar.
Tycker att klockan är supersnygg som den är men skulle vilja inhandla ett extra armband för att kunna variera lite.
Vill gärna få tips på vad som passar till och gärna inspirationsbilder i massor;)
Ska man köra nato , gummi eller läderband? Ös på med förslag vet ja!
Blev även tipsad om att köpa ett microjusteringslås, så om ni vet vart man köper ett sånt till bra pris så mottages gärna tips.
Tack på förhand

Hej alla klockvänner!:)
Om några dagar så kommer jag om allt går som det ska att bli ägare till en Omega smpc 300 och går nu som ett barn på julafton och väntar.
Tycker att klockan är supersnygg som den är men skulle vilja inhandla ett extra armband för att kunna variera lite.
Vill gärna få tips på vad som passar till och gärna inspirationsbilder i massor;)
Ska man köra nato , gummi eller läderband? Ös på med förslag vet ja!
Blev även tipsad om att köpa ett microjusteringslås, så om ni vet vart man köper ett sånt till bra pris så mottages gärna tips.
Tack på förhand
Har en sådan, grym klocka!

Jag rekommenderar följande:
Super Natoband från @Singular . Bra kvalitet, typ som Omegas egna fast mycket billigare.
IMG_20180820_181159.jpg

Omega 1610/810 länk. Ser mycket bra ut, men mycket dyrt.
44117a9afc3f0a3d00be53e371b83147.jpg

Vill du ha gummi som ser ut som OEM så kan du köpa Everest Rubber straps som är gjorda till SubC. Passar lika bra.
f0a2fa27a99a56216c0050ed6e1beb02.jpg
1afd70f7383c52560ab5be5970f1534f.jpg

Vill du ha gummi som ser ut lite som läder kan du köpa Hirsch Ayrton som komplementerar klockan väl.
IMG_20180731_174956.jpg

Njut av klockan! Älskar min egen.

Har en sådan, grym klocka!

Jag rekommenderar följande:
Super Natoband från @Singular . Bra kvalitet, typ som Omegas egna fast mycket billigare.
IMG_20180820_181159.jpg

Omega 1610/810 länk. Ser mycket bra ut, men mycket dyrt.
44117a9afc3f0a3d00be53e371b83147.jpg

Vill du ha gummi som ser ut som OEM så kan du köpa Everest Rubber straps som är gjorda till SubC. Passar lika bra.
f0a2fa27a99a56216c0050ed6e1beb02.jpg
1afd70f7383c52560ab5be5970f1534f.jpg

Vill du ha gummi som ser ut lite som läder kan du köpa Hirsch Ayrton som komplementerar klockan väl.
IMG_20180731_174956.jpg

Njut av klockan! Älskar min egen.
Tack så mycket! Mycket bra tips!

Hade helst kört orginalgummi följt av orginalnato. Har du beställt en blå eller en svart?

Har för mig att RubberB gummiband pssar SMPC också. Finns lite fler färger att välja på då också:)

Hade helst kört orginalgummi följt av orginalnato. Har du beställt en blå eller en svart?

Har för mig att RubberB gummiband pssar SMPC också. Finns lite fler färger att välja på då också:)
Det är en svart. Tycker att originalbanden verkar vara onödigt dyra. En sak om man köper länk men gummi eller Nato tycker jag att det duger med nåt annat fabrikat men vill veta vilja som håller lika hög kvalitet som omegas egna.

Det är en svart. Tycker att originalbanden verkar vara onödigt dyra. En sak om man köper länk men gummi eller Nato tycker jag att det duger med nåt annat fabrikat men vill veta vilja som håller lika hög kvalitet som omegas egna.

Lika hög kvalité tror jag blir svårt. När det gäller nato har jag provat singulars premium naton som har varit bra. Gummi med bygelspänne kostar ca 2500kr har jag för mig.

Är det en blå SMP? I såfall kan jag säga att det är svårt att hitta ett blått natoband som matchar klockans färg.
Varför inte testa beige eller vit natoband, det kan se snyggt ut på en blå dykare.

Edit : såg att du skrev svart

Har erfarenhet av Omegas egna gummi och tycker det känns sådär. Det är för tunt i mitt tycke. Kör på nato, Omegas egna är som tidigare talare är inne på bra.

Nato sitter som en smäck på SMPc.
Finns nog ingen annan klocka som Nato passar så bra på.
Länken är skön men tyvärr inte snygg och läder/gummi går bort helt på den.
Nato skall det vara på den:)

Tillbaka
Topp