• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket band till DD?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ett nytt band ska inhandlas!

Frågan är vad! Klockan i fråga:

DSC_0044.JPG
DSC_0346.JPG
DSC_0396.JPG
photo 1.JPG



Mitt främsta förslag och det jag är mest sugen på är:

Struts och rocka: (de ligger lika, är osäker på hur färgen på strutsen funkar med guldet)


Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.55.21.png

Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.51.46.png



Efter det: lite mer klassiska:

Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.46.57.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.03.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.34.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.39.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.55.38.png



Vad är era tankar och tips?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Rocka!!! Fett! Riktigt porrigt band måste jag säga till en riktigt porrig klocka! Efter det: bruna mockabandet, sjukt snyggt!
 
  • Like
Reactions: ZQT

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Bandet du kör nu är ju snyggt. Rocka kan ju bli riktigt bra. Om det kommer flyga, svårt att säga man måste se det på först.
Är du nöjd med klockan i övrigt? Ser ju riktigt fräsch ut. Vilket år är den ifrån?
 

plattfot

Rolex
Band kan vara knepigt. Små skillnader gör stor skillnad - tjocklek, profil, färgton, stoppning, kantavslut och avsmalning ner mot spännet.
Av alternativen ovan hade jag valt struts - förutsatt att parametrarna ovan var de rätta.
Sist hade jag valt vintage-bandet med vita kontraststygn vilket jag likställer med natoband på en dd.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Struts kan bli rätt coolt tror jag. Var själv sugen att testa det men blev aldrig av.

Tycker annars att den gör sig riktigt bra när man klär ner den på ett mocka. Bulang & sons är i 20/16 så du får dit ett Rolex spänne också.

1803_mocka.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag tror på struts. Jag utgår från att länk saknas.

Tror du inte den "gula" ljusa färgen blir skum?

Tror jag har en bunt med band som kan passa. Du kommer hem snart? Kan skicka då!

Kommer hem snart, tänkte styra en date i Sthlm i mellandagarna, på?

Struts kan bli rätt coolt tror jag. Var själv sugen att testa det men blev aldrig av.

Tycker annars att den gör sig riktigt bra när man klär ner den på ett mocka. Bulang & sons är i 20/16 så du får dit ett Rolex spänne också.

Hmm, funderar på färgen bara, bryter det inte med den "gula" färgen och guldet?

Ska kolla in B&S!
 
Topp