• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket band till DD?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
DSC01594.JPG
DSC01597.JPG
DSC02021.JPG
DSC02023.JPG
DSC02024.JPG
Jag röstar för Aurum s dollarsedelband.


DSC01589.JPG
 

Bilagor

  • DSC01598.JPG
    DSC01598.JPG
    194.4 KB · Visningar: 60

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Struts är nice tycker jag. Känns inte lika skitnödigt som alligator/crocko. Blir tråkigt i svart dock.
 

Rearden

Cartier
Länk om det finns.

Förstår inte alls förälskelse i struts, jag tycker mest det ser smutsigt ut...

Om länk inte finns säger jag - matcha skorna :D
 

DrDre

Patek
Jag tycker DD'n funkar med många olika band, och att valet snarare avgörs av vilken still man vill ha på klockan. Ett svart utstampat kroko så blir den mer som en klassisk dresswatch, men vill du ha lite sportigare och mer informell framtoning så kanske mocka är trevligt.

Jag kör på struts på min DD.





Jag provade även med ett i mocka (eller nubuck, är inte säker på vilket), se nedan, men det blev inte särskilt bra.

 

Rearden

Cartier
Jag tycker DD'n funkar med många olika band, och att valet snarare avgörs av vilken still man vill ha på klockan. Ett svart utstampat kroko så blir den mer som en klassisk dresswatch, men vill du ha lite sportigare och mer informell framtoning så kanske mocka är trevligt.

Jag kör på struts på min DD.





Jag provade även med ett i mocka (eller nubuck, är inte säker på vilket), se nedan, men det blev inte särskilt bra.


Sjukt att ett band kan göra sån skillnad, den ser nästan ut som en GMT på tredje bilden!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Huvudsaken det är brunt tycker jag. Det du har är ju skitsnyggt. Strutsen kommer att bli kanon när det fått lite patina. Sen mocka och sen cordovan.
 

DrDre

Patek
Sjukt att ett band kan göra sån skillnad, den ser nästan ut som en GMT på tredje bilden!


Jag har tyvärr ingen bild på bandet och klockan ihop, så bilden på GMT'n och mockabandet var mest för att ge lite mer info. Att bara säga "mocka bandet funkade inte" ger inte så mkt om man inte vet hur just mitt mockaband ser ut.
 

Rearden

Cartier
Jag har tyvärr ingen bild på bandet och klockan ihop, så bilden på GMT'n och mockabandet var mest för att ge lite mer info. Att bara säga "mocka bandet funkade inte" ger inte så mkt om man inte vet hur just mitt mockaband ser ut.

Misstänkte att det var något sådant, men det var inte lika kul att skriva så..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tror du inte den "gula" ljusa färgen blir skum?

Hmm, funderar på färgen bara, bryter det inte med den "gula" färgen och guldet?

Ska kolla in B&S!


Det finns väldigt många olika nyanser av struts. Din skulle göra sig fint på någon mörkare variant tror jag. Jag har någon litem örkare strutsvariant, samt fick hem ett billigt band från ebay i Emu i veckan som var betydligt ljusare. Kan vara värt att köpa några billiga bara för att testa.

Rios fina Struts-band finns dock billigt från Baltikum på E-bay.

B&S gör bra skit, cab s band var/är riktigt bra, men de, och Hodinkee, tar bra med betalt bara för namnet. Motsvarande band/hantverk finns billigare på annat håll enligt mig.

Bra klocka du har dock, gör sig fint på många olika kombinationer. Jankos gröna Cordovan som ligger på REA på K&S just nu kanske skulle kunna vara nåt...
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Inget lätt val. Mockabandet från Bulange & sons såg fint ut, dollarbandet såg gräsligt ut. Det enda man kan komma fram till är att DD gör sig bäst på länk.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ska du ha struts så bör det vara lite mörkare, har ett struts-band som jag tycker är för ljust och inte ger tillräckligt mkt kontrast mot guldboetten
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag tycker DD'n funkar med många olika band, och att valet snarare avgörs av vilken still man vill ha på klockan. Ett svart utstampat kroko så blir den mer som en klassisk dresswatch, men vill du ha lite sportigare och mer informell framtoning så kanske mocka är trevligt.

Jag kör på struts på min DD.





Jag provade även med ett i mocka (eller nubuck, är inte säker på vilket), se nedan, men det blev inte särskilt bra.



Snyggt. Får man be om en bild på DD:n på struts i lite bättre, naturligt ljus?
 

Whedda

Rolex
Ett nytt band ska inhandlas!

Frågan är vad! Klockan i fråga:

DSC_0044.JPG
DSC_0346.JPG
DSC_0396.JPG
photo 1.JPG



Mitt främsta förslag och det jag är mest sugen på är:

Struts och rocka: (de ligger lika, är osäker på hur färgen på strutsen funkar med guldet)


Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.55.21.png

Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.51.46.png



Efter det: lite mer klassiska:

Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.46.57.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.03.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.34.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.47.39.png
Skärmavbild 2014-12-16 kl. 19.55.38.png



Vad är era tankar och tips?

Du har ju ett klassiskt brunt så ingen anledning att fega. Tyckte rocka drog lite väl mycket åt grönt men annars är det ett kul band.

Jag själv hade dock tveklöst gått på den mellanbruna mockan. En personlig favorit.
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp