• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket band?

Cryssarn

Rolex
Hejsan.
På söndag åker jag till Rhodos, och min Squale följer med. Undrar nu vad ni tycker är bäst att ha på medans man simmar/snorklar? Nato eller mesh? Kanske inte spelar någon roll?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan tycka att vanliga natospännen känns lite riskabla att dyka med eftersom nya naton blir lite större efter att de blivit utsatta för vatten.

Sen är ju nato imho mycket bekvämare än stål när det är riktigt varmt ute. Röstar för mesh vid dykning, eller mycket simning, men nato till allt annat. Ta med både och!
 

Cryssarn

Rolex
Jag kan tycka att vanliga natospännen känns lite riskabla att dyka med eftersom nya naton blir lite större efter att de blivit utsatta för vatten.

Sen är ju nato imho mycket bekvämare än stål när det är riktigt varmt ute. Röstar för mesh vid dykning, eller mycket simning, men nato till allt annat. Ta med både och!
Tackar. Plockar med båda.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tveklöst nato.

Åker alltid med två naton på badsemester. Ett på stranden och ett till kvällen.
Se dock till att spännet är reko. Har haft ett par billigare där pinnen knappt nått igenom hålet, och då är ju risken att man tappar klockan. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade nog lagt det i blöt, dragit i det och torkat det en gång innan resan så det inte förlängs första gången du badar. Kanske lite överkurs, för de brukar bara töja sig ett hål ungefär, men så hade jag gjort.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag hade nog lagt det i blöt, dragit i det och torkat det en gång innan resan så det inte förlängs första gången du badar. Kanske lite överkurs, för de brukar bara töja sig ett hål ungefär, men så hade jag gjort.
Alltså, till se att du inte har så mycket bilhandlar häng på ditt nato att du kan tappa klockan om det töjer sig en storlek.
 

sveol

Cartier
Kört nato när jag badar och/när det är varmt ute. Känns helrätt. Efter 2100 när det är lite svalare byter jag till en klocka med ss band. Nato fungerar utmärkt vid bad, helt klart att föredra eftersom det minskar risken att förlora klockan om tex ett bandhorn lossnar när man brottas med stora vågor.

Visst töjer bandet sig lite när det är blött. Men det kompenseras bra eftersom att handleden svullnar lite efter all semesteröl
yrype4y2.jpg


geverepe.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Korrekta bandstift i bra skick och ett gäng naton, gärna lite intrimmade enl. Mäster Yonsson's instruktioner:)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Badade och dök med ett nato under en månads tid. Inga problem! Hur skönt som helst i värmen.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Borrade luggar och ett zulu/nato är mina favoriter. Annars är mesh eller något gummiband också att föredra.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
1 Köp ett knippe Natos

2 släng dem i fruns tvättpåse som hon kör sina bysthållare i.

3 in i maskinen

4ta ut och dra i dem.

5 lägg dem på trädgårdsbordet.

6 sätt dig vid bordet och knäpp upp en kall...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nato är djävulens påfund! Länk för fan, alltid länk, speciellt på Rhodos. Jag borde väl veta efter en vecka där tidigare i sommar ... ;)

Rhodos 11.jpg
 
Topp