• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket bensinkort bör jag välja?

Gnomon

Basic
Är det någon som gjort en ordentlig marknadsundersökning om vilket bensinkort som är bäst?

Jag kör 1000-1500 mil om året mestadels i Stockholm, Sörmland och Östergötland.
Jag är ointresserad av biltvätt och varmkorv, jag vill bara ha så billig bensin som möjligt.

Svaret är att du ska ta ett vanligt kreditkort där du får poäng på dina inköp. Typ Amex

Jag skaffade JET för länge sedan just för att jag ville slippa trams med bonuspoäng och rabatter på andra köp och liknande. (Något jag aldrig skulle ha någon nytta av.)
Jag ville bara ha lägsta pris rätt av vid tankning utan tjafs, och det var det enda på den tiden.

Numera kör jag inte speciellt långt per år och är inte speciellt priskänslig, men jag har fortsatt med det, fast de bytte till det fåniga namnet "ingo" för ett (bra) tag sedan. Sedan sålde de av en del av stationerna till det nybildade bolaget med det ännu fånigare namnet "st1", så jag skaffade ett kort där också för att en del av de sålda stationerna ligger längs resvägar jag ofta använder.

Så, ingen ordentlig marknadsundersökning tyvärr, men det kan vara så att de fortfarande är billigast om man inte är intresserad av varmkorv, jag vet inte. :)

Jag skaffade JET för länge sedan just för att jag ville slippa trams med bonuspoäng och rabatter på andra köp och liknande. (Något jag aldrig skulle ha någon nytta av.)
Jag ville bara ha lägsta pris rätt av vid tankning utan tjafs, och det var det enda på den tiden.

Numera kör jag inte speciellt långt per år och är inte speciellt priskänslig, men jag har fortsatt med det, fast de bytte till det fåniga namnet "ingo" för ett (bra) tag sedan. Sedan sålde de av en del av stationerna till det nybildade bolaget med det ännu fånigare namnet "st1", så jag skaffade ett kort där också för att en del av de sålda stationerna ligger längs resvägar jag ofta använder.

Så, ingen ordentlig marknadsundersökning tyvärr, men det kan vara så att de fortfarande är billigast om man inte är intresserad av varmkorv, jag vet inte. :)

Har precis samma inställning, dvs lågt pris direkt. Både min fru och jag kör också betydligt mindre nu sen vi blev pensionärer. Frun kör med JET/Ingo till sin bil och jag med Hydro/ST1 till min, så även där är vi lika ... ;)

Tack för input.

Jag har tänkt att det dyrare priset på tex Preem kompenseras av rabatten så det landar på samma pris som tex Ingo.

Jag kör OK/Q8 för den fina tanken att kollektivet ska gynnas.

Är det någon större prisskillnad mellan bolagen? Det är väl mer bemannat jämfört med obemannat. Om du har en bra obemannad station där du bor så är väl det antagligen ett bra alternativ för dig. Skiljer det 20 öre och du tankar 1000 liter om året så handlar det om 200 kr. Ungefär som värdeminskningen per dag på en nyare bil :cool: På sommaren får barnen glass om jag tankar 20 liter.

Tillbaka
Topp