Tavlan på radon är så sjukt härlig så enbart på grund av den måste jag säga rado!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan du leva med endast läder är dem ett alternativ helt klart!Det stämmer, endast läder. Stålvarienten har dock ett grymt stål armband med mikrojustering som påminner om BALL armband i konstruktionen.
Hej!
Vill ta hjälp av er vilket nästa inköp kan bli. Har en en ganska diger lista på klockor jag fastnat för. Nu är det dags och börja sålla lite.
OBS* Oroa er inte för andrahandsvärde. Och jag har koll på alla tekniska små detaljer om alla klockor så det finns en plus och minus lista på de sakerna.
Men rent instinktivt om ni fick plocka en ur samlingen nedan vilken skulle ni välja då. Om ni orkar lämna gärna en motivering, det skulle uppskattas : )
Fortsatt skön sommar på er hälsningar TimeV0id.
Visitor Park Officer
![]()
Rado True Thinline Nature
![]()
Chris Ward C60 Trident Titan
![]()
Bremont Supermarine S2000
![]()
Tudor Black Bay steel
![]()
Alpina Alpiner GMT
![]()
Chris Ward C60 Trident Yellow
![]()
Biatec Majestic 2
![]()
Helson Sharkdiver 42mm
![]()
Ball Storm chaser DLC
![]()
Kontiki Diver (steel)
![]()
Eterna Kontiki Bronze
![]()
Tudor är iofs intetsägande skräp, roligare att ha en mer ovanlig klocka .En Bremont, en Tudor och resten skräp, inte svårt att räkna ut vart detta landar.![]()
Smaken är som baken iofs men jag tycker just den ser ut som en moddad SEIKO.Tudor är iofs intetsägande skräp, roligare att ha en mer ovanlig klocka .
Seiko ... Du kanske ska få killen att gå mot en grand Seiko istället ?Smaken är som baken iofs men jag tycker just den ser ut som en moddad SEIKO.
Haha jag är lite inne på det du säger. Tudor börjar bli lika vanligt som blonderat med page på 90-talet.Tudor är iofs intetsägande skräp, roligare att ha en mer ovanlig klocka .
Stål! Kul att du är inne mot EternaHaha jag är lite inne på det du säger. Tudor börjar bli lika vanligt som blonderat med page på 90-talet.
Men jag tackar för all feedback. Det uppskattas verkligen.
För er som är nyfikna så sitter jag och letar efter inköpsställen för en Eterna.
Men vill nog prova både stål och brons innan jag bestämmer mig.
Här kommer lite bilder på personliga grails från G&S. Nästa att man kan offra en kroppsdel för en
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul med något udda! Hur länge fick du vänta? Givet WS när den kommit?!Lite uppdatering.
Magnussons hade stål kvar ingen brons fast rean var kvar på 25%. Dock flippade jag en brons precis till forum medlem. Och att punga ut 15 000:- för en "stål" Sellita SW200 med 25% rabatt är fortfarande lite i svettigaste laget. Dock är den förbannat snygg den med.
Förhoppningsvis köper jag "stålis" i framtiden från Eterna när det är dags att byta ut någon klocka i samlingen.
Så punkter som gjorde att jag valde brons:
- Har redan 8 "stål sport/dyk" klockor som är graderade till 300m eller mer.
- Saknar en brons i min samling
- Polerad mittlänk (repigt)
- 12mm är lite tunt, Sellita sw200 är nog orsaken. Jag är lite konstig men tycker om tjockare klockor.
- Datumfönster med vit bakgrund hatar jag
. Super petig jag vet...
- Sellita SW200 känns lite gammalt. De pressade modellen för budget, jag förstår. Det skiljer 10 till 15 000kr mellan stål och brons.
Benjamin Lowry skrev en bra artikel om stålisen. "Den polerade mittlänken hör hemma i styrelserummet och tar bort lite av toolwatch".
När jag sitter och glor på alla annonser så märker jag att det finns minst 3 varianter av samma klocka... Tog en stund och reda ut detta efter kontakt med Eterna återförsäljare. Finns minst 3 versioner.
En med nummer kl 9,6,3 och vitt (lume) inlägg i vridringen. Den andra saknar siffror och har istället brons inlägg som siffror i vridringen. Dock verkar alla säljare blanda ihop dessa modeller. Den med siffror är uppdaterad design för 2018.
Denna lade jag beställning på:
![]()
Denna är troligtvis en "PR" bild inför basel 2017 vilket kan förvirra.
![]()
Detta är version 1.0 som sålts över disk.
![]()
Sjukt fin klocka!Lite uppdatering.
Magnussons hade stål kvar ingen brons fast rean var kvar på 25%. Dock flippade jag en brons precis till forum medlem. Och att punga ut 15 000:- för en "stål" Sellita SW200 med 25% rabatt är fortfarande lite i svettigaste laget. Dock är den förbannat snygg den med.
Förhoppningsvis köper jag "stålis" i framtiden från Eterna när det är dags att byta ut någon klocka i samlingen.
- 12mm är lite tunt, Sellita sw200 är nog orsaken. Jag är lite konstig men tycker om tjockare klockor.
. Super petig jag vet...
- Sellita SW200 känns lite gammalt. De pressade modellen för budget, jag förstår. Det skiljer 10 till 15 000kr mellan stål och brons.
Benjamin Lowry skrev en bra artikel om stålisen. "Den polerade mittlänken hör hemma i styrelserummet och tar bort lite av toolwatch".
När jag sitter och glor på alla annonser så märker jag att det finns minst 3 varianter av samma klocka... Tog en stund och reda ut detta efter kontakt med Eterna återförsäljare. Finns minst 3 versioner.
En med nummer kl 9,6,3 och vitt (lume) inlägg i vridringen. Den andra saknar siffror och har istället brons inlägg som siffror i vridringen. Dock verkar alla säljare blanda ihop dessa modeller. Den med siffror är uppdaterad design för 2018.
![]()
![]()
![]()
De lovade att skicka den så fort det bara går med flyget. Så förhopningsvis mitten på nästa vecka.Kul med något udda! Hur länge fick du vänta? Givet WS när den kommit?!
Lite uppdatering.
. Super petig jag vet...
![]()
![]()
![]()
Instämmer!Och till alla Tudor älskare. Ser inte tudor ut att vara lite för slätsruken i sällskapet
.
![]()
![]()
Cool klocka men version 1.0 ser bättre ut tycker jag, varför har man lagt in siffror??.Lite uppdatering.
. Super petig jag vet...
![]()
![]()
![]()
Riktigt kul att du valt något udda och hoppas på många fina bilder och en schyst paketöppning! Men siffrorna på vridningen kan behöva en förklaringOch till alla Tudor älskare. Ser inte tudor ut att vara lite för slätsruken i sällskapet
.
![]()
![]()
Kul! Men ja, fler och bättre bilder vill vi nog alla haNu kom klockan. Rätt storlek, vikt , känsla. Får lägga upp ordentligt paketöppning senare. Bezel är nästan som matt granit väldigt snyggt och kompletterar "asfalts" finishen på urtavlan väldigt väl.
![]()
Läcker!Nu kom klockan. Rätt storlek, vikt , känsla. Får lägga upp ordentligt paketöppning senare. Bezel är nästan som matt granit väldigt snyggt och kompletterar "asfalts" finishen på urtavlan väldigt väl.
![]()
Riktigt fin och jäkligt kul att du vågade ta en mer ovanlig klocka här på forumet. Visst andrahandsvärdet kanske inte är detsamma men du har en mer unik och individuell pjäs att stoltsera med.Snyggare bilder finns nu under paket tråden.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-611#post-2432744
![]()
Bra, mycket bra! Bilderna i paketöppningen var sjukt fina så hoppas du fortsätter förgylla forumet med kommande bilder på den.Snyggare bilder finns nu under paket tråden.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-611#post-2432744
![]()