• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens skull?

Chuck

Patek
2-Faktor
Mitt absoluta svar som säkert många andras är givetvis Rolex. När jag hade mina POs så fick jag aldrig den känslan av att "nu ska du fan få dings&nix" . När det började komma spår av det kändes det fel.

Rollarna kräver ju lite repor och knockar för att bli snygga, iaf sportarna.

Har ni förslag på ytterligare fabrikat som gör sig snygga slitna?

Cheers Chuck
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Converse! ;)
Skämt o sido så för mig är det nog Rolex också, eventuellt seiko då de ofta får agera brutalbeaters. Min första riktiga klocka, en Tag Heuer, försökte jag hålla så repfri som möjligt, då den helt enkelt inte passade med spår av användning. I framtiden kommer nog såna klockor gå bort då det är jobbigt att försöka hålla en klocka i nyskick.
 

Mr Chance

Kalmar
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Chuck skrev:
Har ni förslag på ytterligare fabrikat som gör sig snygga slitna?

Mitt spontana svar är Citizendykare som denna.

2013-02-16155101_zps3433ba9a.jpg


/Micke Ni
 

meo_swe

Audemars
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Seiko och citizen ser ju lite lätt konstiga ut om dom inte är misshandlade.
Men om man snackar om dyrare klockor så känner jag rent spontant att de flesta "professionella" dykarna ser bättre ut misshandlade. Då typ Seamaster eller Sub. Speedmaster är ju också en klocka jag gillar när den ser ut att ha ramlat från en rymdkapsel. :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Samtliga... Tänk er en PP nautilus chronograf, med dings och grejjer, lite här och där... mumma :)
 
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Försöker överhuvudtaget att inte slita i onödan på mina klockor.
Vet jag att det blir jobbigt så åker gärna Seiko SPORK på.
Men försöker vara försiktig då också.
 

M74

Omega
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

Smp, svart! Jävlar va stryk den fått genom åren när jag tänker efter, men den blir bara finare å finare, en klassisk beater i mina ögon, köpte den -07 vill ja minnas,tror det var sista året för den modellen.
 

vonhall

Rolex
Re: Vilket fabrikat föredrar ni slita på för karaktärens sku

NiklasArvid skrev:
+1

Köpte en SMP chrono som jag antingen skulle snygga till eller ge bort. Men den var så härligt risig och fungerade så bra på Nato så jag behöll den själv utan att fixa till den!

7EAC6085-B3AF-4F05-A245-5CA1DCF31580-2837-000003799399DBEA_zpsf6036978.jpg
 
Topp