• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket insert får äran först?

Rookie

Cartier
2-Faktor
Beställde hem ett gäng bezel-inserts som ramla ner i brevlådan idag. Nu sitter jag här och kan verkligen inte bestämma mig vilket som skall få pryda min fina SKX först.
Därför överlämnar jag nu mer eller mindre beslutet till er mina vänner för att underlätta för min egen del. Tålamod äger jag inget, så ett utav dem ska på redan ikväll! Snyggast behöver inte nödvändigtvis vara bäst då detta mer är en "rolig" modd :)

Låt tankar och åsikter flöda fritt om intresse finns! :)
y4y9ugah.jpg
vaturavu.jpg
y9u8ady3.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Galaxy

Rolex
Röd tycker jag, den matchade fint med tavlan. De andra påminde lite för mycket om Rolex för min smak (även om det inte är jättenegativt).
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Tack för svaren gubbar! Kul motiveringar också.

Det blev rött den här gången, men det kommer nog inte dröja länge innan de gröna åker på istället! Det röda blev nästan för snyggt och seriöst medan det gröna är mer i stil med den "roliga" uppdateringen jag var ute efter. Hur som, såhär ser det ut :)
uty8ygam.jpg
re6ade4a.jpg


Är för övrigt glad att jag fick tummen ur och beställde hem dessa insert. Absolut ett kul och lätt sätt att uppdatera klockan lite! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Var köpte du dom?

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Efter lite sökning på forumet så fann jag att många hade beställt ifrån http://www.10watches.com . Således gjorde jag det samma och blev kanonnöjd! Tog ca 5 arbetsdagar för frakten, betalning via paypal och prylarna skickades samma dag. Om du ska beställa så får jag tipsa om att köpa med "lim-cirklarna" (dålig fantasi, hjärnan går på lågvarv. Finns säkerligen bättre ord för det) om du inte vill limma dit insertet!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
jag diggar inte egentligen att köra olika färg på tavla och insert (förutom typ gmt som har två färger i inserten oftast) därför säger jag rött, matchar tavlans röda text rätt så härligt ändå!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Tack för de trevliga kommentarerna gubbar!:)


Som sagt, det blev onekligen snyggt, men snudd på för snyggt och seriöst.
Ska köra på detta ett tag och uppdaterar när det gröna åker på!
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svaren gubbar! Kul motiveringar också.

Det blev rött den här gången, men det kommer nog inte dröja länge innan de gröna åker på istället! Det röda blev nästan för snyggt och seriöst medan det gröna är mer i stil med den "roliga" uppdateringen jag var ute efter. Hur som, såhär ser det ut :)
uty8ygam.jpg
re6ade4a.jpg


Är för övrigt glad att jag fick tummen ur och beställde hem dessa insert. Absolut ett kul och lätt sätt att uppdatera klockan lite! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Snyggt!
 
Topp