• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket läderband till guldklocka?

engst

Cartier
Klassiska svaret är ju svart följt av brunt. Men guld är tacksamt och funkar med litet av varje. Testa att köpa några billiga perlon i blått och vitt så märker Du vad Du gillar.
 

riotvan

Cartier
Tror du kan komma undan med det mesta så länge som spännet är i guld. Men mörkt/svart läder är nog mest safe.
 

Hugii

Audemars
Vit på den där? Känns som att ha gympaskor till frack....
Kör svart eller mörkbrunt som är lite smalare vid spännet....
 

jonasz

Cartier
2-Faktor
Jag har svart kalv på min.

20190903_115410.jpg
 

Kattenjansson

Breitling
Svart med guldspänne om du vill köra dressat, brunt präglat om du vill köra casual.

Rocka eller krokodil i svart hade kunnat göra sig bra på den där. :)
De flesta arter av rockor är utrotningshotade runtom hela världen. Dessutom är de fantastiskt häftiga djur att exempelvis se och uppleva med ett trevligt dykarur på armen vid ett korallrev, så snälla främja inte handel av produkter som kräver att man dödar dem. https://fiskguiden.wwf.se/blog/fiskar/rocka/
 
  • Like
Reactions: v0n

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
De flesta arter av rockor är utrotningshotade runtom hela världen. Dessutom är de fantastiskt häftiga djur att exempelvis se och uppleva med ett trevligt dykarur på armen vid ett korallrev, så snälla främja inte handel av produkter som kräver att man dödar dem. https://fiskguiden.wwf.se/blog/fiskar/rocka/
Att de är utrotningshotade gäller långt ifrån alla sorters stingrocka, och det är rätt strikta regler kring handel med dessa skinn - köp av en vettig tillverkare så ser jag ingen större skillnad mellan att köpa rocka och att köpa alligator, krokodil eller dylikt - det finns utrotningshotade varianter av även dessa djur - med samma typ av regelverk. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Topp