• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket material gillar du bäst ?

Vad gillar du bäst ?

  • Platina

    Röster: 21 11.5%
  • Gult guld

    Röster: 25 13.7%
  • Vitt guld

    Röster: 14 7.7%
  • Kombination av två material

    Röster: 5 2.7%
  • Titan

    Röster: 8 4.4%
  • Stål

    Röster: 101 55.5%
  • Plast

    Röster: 3 1.6%
  • Annat...

    Röster: 5 2.7%

  • Totala väljare
    182

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Om jag någon gång skulle ha råd att kosta på mig en klocka i ädelmetall skulle det nog bli en i roséguld. I väntan på detta – sannolikt ouppnåeliga mål – får jag nöja mig med stål.

Gulguld = fulguld:)
 
Senast ändrad:

Ninen79

Audemars
Rosé guld.
IMG_1692.JPG
 

Timeteller

Breitling
Jag har tidigare alltid trott att platina och vitt guld är min grej, men platina och guld är lite tungt, och med guld blir man mer orolig för repor. Häpnadsväckande nog visade det sig att jag är en stålman.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Skulle jag få välja mellan samma klocka i guld eller stål och vara tvungen att bära den och ej få sälja den så är valet stål alla dagar i veckan. Glitter, bling och glamour är inget för mig.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Svårt att säga platina, när man aldrig haft en sådan.....

Gissar på att resultatet handlar om mängden pengar man har tillgodo, för inte är jag mer rädd om mina guldklockor än mina stål eller titan. Jag är alltid rädd om klockan
 

Rey

Rolex
Tyckte min keramiska Hublot var jäkligt trevlig då den såg helt ny ut i princip efter två år när jag sålde den :) Skönt att slippa bry sig om hairlines och dylikt!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad är grejen med vitguld och platina? Tillför de något utseendemässigt eller funktionsmässigt jämfört med stål (har aldrig ägt klockor av de förstnämnda)? Varför betala hutlösa priser för dessa material?
 
Topp