Touchofdawns
Basic
Har beställt ett gäng klockor, och orkar inte gå till urmakaren för att justera länkarna på alla, vilket verktyg ska man köpa? Gärna något på amazon uk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade inte gett mig på att korta en länk med bara denBergeon 6767 om du ska ta bort länkar.
Hur kortar ni länkar med det verktyget? Genuint nyfikenHåller med om Bergeon 6767 som funkar toll det mesta.
100 kr typ brukar min lokala urhandlare ta.Hur mycket tar en urmakare för att korta en länk?
Med vänlig hälsning, Fredrik
Tack ska nog ta och beställa ett sådant.Bergeon 6767 om du ska ta bort länkar.
Fast i rubriken står det ju inte att verktyget ska användas för att korta länkar, läs ”ta bort länkar”. Det är väl ganska uppenbart vad 6767 använs till.Hur kortar ni länkar med det verktyget? Genuint nyfiken
Vad han skriver är ”justera länkarna” det bör nog innebära att han på ett eller annat sätt vill ta bort länk bitar och göra dem kortare?Fast i rubriken står det ju inte att verktyget ska användas för att korta länkar, läs ”ta bort länkar”. Det är väl ganska uppenbart vad 6767 använs till.
100 kr typ brukar min lokala urhandlare ta.
Hur kortar ni länkar med det verktyget? Genuint nyfiken
Vad han skriver är ”justera länkarna” det bör nog innebära att han på ett eller annat sätt vill ta bort länk bitar och göra dem kortare?
Varför skulle han gå till en urmakare och ta bort alla länkar från alla klockor för att ersätta med annat?
Jo självklart är det så, man kan ta en spik också om man vill, men jag tror att han är ute efter annat men som du säger beror det även på vilken typ av länkSaken är ju den att 6767:an faktis går att justera länkar med också ifall det kniper.
Billigare länkar med push pin går finfint att justera.
400 känns näst intill omrimligt, min lokala klockmaster tar 200, det tycker jag ändå är okeyBra pris! Min Klockmäster tog 400.
Det var ganska dyrt, man kan ju alltid gå till ur och penn så gör dom det för 150 kr https://uropenn.kundo.se/org/ur-penn/d/vad-kostar-det-att-korta-en-lank/Bra pris! Min Klockmäster tog 400.
Idén är inte så dum som det ser ut. Man kan såga spår i ett litet träblock med bordssågen och sedan pressa ur stiften med pelarborren. Utan att den är igång förstås. Alla har väl sånt hemma ändå?
Min Klockmaster tog inte ens i kartongen när han såg att det var en Rolex. 500kr hos Krons ur fick jag punga ut... Hade bråttom då det var en gåva.400 känns näst intill omrimligt, min lokala klockmaster tar 200, det tycker jag ändå är okey
500!!! Rån.Min Klockmaster tog inte ens i kartongen när han såg att det var en Rolex. 500kr hos Krons ur fick jag punga ut... Hade bråttom då det var en gåva.
Fick du visa cert också?Min Klockmaster tog inte ens i kartongen när han såg att det var en Rolex. 500kr hos Krons ur fick jag punga ut... Hade bråttom då det var en gåva.
Har inget cert till den klockan, men ett kvitto från en annan AD på utförd service låg i boxen. Hon tyckte jag var en idiot som inte gick dit och fick länken kortad gratis.Fick du visa cert också?
Min Klockmaster tog inte ens i kartongen när han såg att det var en Rolex. 500kr hos Krons ur fick jag punga ut... Hade bråttom då det var en gåva.
Rolex sticker i ögonen på folk, säkert var hen enormt klockintresserad men aldrig själv haft råd med någon.Skumt att han inte ville hjälpa dig med att korta länken bara för att det var en Rolex..
Var något att han inte kunde beställa reservdelar om något skulle gå snett.Skumt att han inte ville hjälpa dig med att korta länken bara för att det var en Rolex..