• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill ha en gratis Rolex...

Jonte73

Audemars
Det är fascinerande hur dumma människor får bli.
Det är ganska otroligt.

Visst, jag förstår väl att hon tänker att det kan vara värt ett försök men tror hon verkligen på det själv?

Dagens curling samhälle är galet.
Nu sticker jag ut hakan ordentligt, ta det hur fn ni vill.
Många av dagens ungdomar är så söndercurlade att de skär sig och hittar på andra dumheter så fort det blir lite uppförsbacke.
De vill gärna ha men ids inte anstränga sig det minsta.

Har en barndomskamrat som är hög chef på sveriges största drivmedelsbolag.
Han menar att 90 talisterna är i det närmaste oanställningsbara då de gör som de vill i princip.
Orkar man inte jobba tex, nää då kommer man inte helt enkelt !

Så här kan det tydligen låta vid intervjun till ett för många ungdomar första jobb.
Ursäkta men vadå säljbiträde jag skall ju vara chef !
Ehh vaddå får man ingen tjänstebil ?
Och nää men sååå tidigt kan inte jaaag börja !
Nu är naturligtvis många ungdomar oerhört duktiga och framåt, men jag har inte hittat så många av dem ännu.
 

jhm

Panerai
Nu sticker jag ut hakan ordentligt, ta det hur fn ni vill.
Många av dagens ungdomar är så söndercurlade att de skär sig och hittar på andra dumheter så fort det blir lite uppförsbacke.
De vill gärna ha men ids inte anstränga sig det minsta.

Har en barndomskamrat som är hög chef på sveriges största drivmedelsbolag.
Han menar att 90 talisterna är i det närmaste oanställningsbara då de gör som de vill i princip.
Orkar man inte jobba tex, nää då kommer man inte helt enkelt !

Så här kan det tydligen låta vid intervjun till ett för många ungdomar första jobb.
Ursäkta men vadå säljbiträde jag skall ju vara chef !
Ehh vaddå får man ingen tjänstebil ?
Och nää men sååå tidigt kan inte jaaag börja !
Nu är naturligtvis många ungdomar oerhört duktiga och framåt, men jag har inte hittat så många av dem ännu.


För att inte tala om dem, som dessutom har någon av, eller båda sina föräldrar med på ovanstående intervju. (Ja, sånt förekommer också.) :facepalm:
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nu sticker jag ut hakan ordentligt, ta det hur fn ni vill.
Många av dagens ungdomar är så söndercurlade att de skär sig och hittar på andra dumheter så fort det blir lite uppförsbacke.
De vill gärna ha men ids inte anstränga sig det minsta.

Har en barndomskamrat som är hög chef på sveriges största drivmedelsbolag.
Han menar att 90 talisterna är i det närmaste oanställningsbara då de gör som de vill i princip.
Orkar man inte jobba tex, nää då kommer man inte helt enkelt !

Så här kan det tydligen låta vid intervjun till ett för många ungdomar första jobb.
Ursäkta men vadå säljbiträde jag skall ju vara chef !
Ehh vaddå får man ingen tjänstebil ?
Och nää men sååå tidigt kan inte jaaag börja !
Nu är naturligtvis många ungdomar oerhört duktiga och framåt, men jag har inte hittat så många av dem ännu.


Jag är 90 talist och ja, allt du säger är sant.

Det är så jävla synd om allt och alla.
Växer upp med allting i näven, men icke. Man ska vara ledsen ändå.
Dagens mode är tamefan att vara deprimerad. Folk är deprimerade bara för att. Dom vill vara det!

"Jag är 14 år och ingen vill ha mig så nu är jag deprimerad". Men lägg ner!


Varenda ungdom är ju höga på olika läkemedel, hur sjukt är inte det?
 

Tapiren

Cartier
Jag har ett bra tips, om hon nu är så otroligt förtjust i tanken på en Rolex, det är ett trick jag själv kört med i många år och det underlättar verkligen mina inköp av dyra leksaker: jobb, arbete, kneg...kärt barn har många namn.

Bara ett litet extrajobb på helgerna bör på ett år kunna ge en inkomst som motsvarar det efterlängtade klockköpet, om hon har lite flyt med ob:n och tar några extrapass.

Hade hon börjat vid 27 års ålder hade hon haft den på sin arm nu!

Äsch, vad dum jag är, att arbeta och anstränga sig för något man vill ha...uppenbarligen en helt orealistisk tanke.
 

Beech

Cartier
Man tappar ju tror på mänskligheten ibland alltså..Denna artikel dök upp i min feed på Facebook igår där folk hyllat henne för sin målmedvetenhet bl.a, jag tror jorden håller på att gå under!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har ett bra tips, om hon nu är så otroligt förtjust i tanken på en Rolex, det är ett trick jag själv kört med i många år och det underlättar verkligen mina inköp av dyra leksaker: jobb, arbete, kneg...kärt barn har många namn.

Bara ett litet extrajobb på helgerna bör på ett år kunna ge en inkomst som motsvarar det efterlängtade klockköpet, om hon har lite flyt med ob:n och tar några extrapass.

Hade hon börjat vid 27 års ålder hade hon haft den på sin arm nu!

Äsch, vad dum jag är, att arbeta och anstränga sig för något man vill ha...uppenbarligen en helt orealistisk tanke.


Hennes lån för den där odugliga utbildningen i USA är nog på högre summa än vad hennes önskvärda Rolex kostar.
image.png
 

Erikd

Cartier
Får bara ont i huvudet av sånt här. Visst jag vill ha en DD men då vill jag ha tjänat ihop till den själv så att man känner att man är värd den.

Det är något fel med människor/samhället när man bara ska ha allt utan att förtjäna det/göra något för att få det...
 

Apansson

Torpare
Så det är personlig utveckling att be om att nå sina mål utan att jobba för dem? Oerhört märkligt, borde inte en kurs i personlig utveckling innebära att man kan nå precis dit man vill i livet genom att vara en hårt arbetande individ som verkligen strävar efter att nå sina mål? Märkligt tankesätt.
 
Topp