• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill ha rekommendationer på fina läderband.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tänkte köpa något fint till Reverson. Gärna alligator, tror jag.
Sitter ett OEM-alligator på nu.

Någon som har testat Hirsch London? Är det värt pengarna?

Andra tips? Camille Fournet hör man ofta, men det är ju lite knepigt att måttbeställa om man inte är hundra på hur man vill ha det.

19x16mm hur som helst, och det är ju inte jättelätt.
Gärna tunt.. OEM-lädret är lite väl stoppat för min smak.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
ABP Paris har jag en pågående order från.
De har mailat, mailat igen och vänt ut och in på sig för att jag ska få exakt det jag vill ha.
Har inte fått varan än så kvaliteten kan jag inte uttala mig om. Men om varan är i paritet med engagemanget blir jag inte missnöjd. :)
http://www.abpparis.com/
 

jabla

Sarlacc
Rios har krokodil i 20/16mm.

Datejust_Rios.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är det inte ännu svårare att köpa ett band från hyllan om man inte vet vad man vill ha? Jämntjockt, ostoppat, vaxade kanter, söm tvärs över ändan vid bandhornen, mörkgrönt? Kör CF!
 

bya

Omega
Tänkte köpa något fint till Reverson. Gärna alligator, tror jag.
Sitter ett OEM-alligator på nu.

Någon som har testat Hirsch London? Är det värt pengarna?

Andra tips? Camille Fournet hör man ofta, men det är ju lite knepigt att måttbeställa om man inte är hundra på hur man vill ha det.

19x16mm hur som helst, och det är ju inte jättelätt.
Gärna tunt.. OEM-lädret är lite väl stoppat för min smak.


Hirsch har gjort bandet till JLC Reverso tidigare, hur det ser ut nu vet jag dock inte! (fakta från 2005) och då var det just london-skinnet (lousiana alligator).

Mycket mycket bra kvalitet på dessa band!

19 ner till 16 är tyvärr inget som finns på hyllan, utan det måttbeställer man.
 
Topp