• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill köpa en klocka behöver råd max 2000kr

Agita

Breitling
Jag vill köpa en klocka och vill ha en med flytande visar. Dock så förstår jag att det kostar med service. Lönar det sig att köpa en kvartz klocka med flytande steg eller en mekanisk om man inte vill lägga pengar på service. För 2000kr klocka kan man ju eventuellt köpa ny efter ca. 5år eller en kvartz klocka med steg kanske håller längre med billigt battribyte.
 

SwedishMade

Cartier
Jag vill köpa en klocka och vill ha en med flytande visar. Dock så förstår jag att det kostar med service. Lönar det sig att köpa en kvartz klocka med flytande steg eller en mekanisk om man inte vill lägga pengar på service. För 2000kr klocka kan man ju eventuellt köpa ny efter ca. 5år eller en kvartz klocka med steg kanske håller längre med billigt battribyte.
Visare i kork?
För de pengarna tycker jag du skall hitta en klocka du gillar till färg och form och inte bry dig så mycket exakt hur visaren rör sig.
 

Cryssarn

Rolex
Håller med SwedishMade. Kör på något du gillar. se till att det är företag som gör klockor och inte kalsonger bara ;)
annars finns även vintage om det kanske kunde locka?
På automat sidan så är det väl seiko skx007/009, seiko monster 1st gen, eller orient. vanligast är nog att folk väljer att inte serva dessa klockor eftersom det är i samma prisklass som att köpa en ny. just ja...glömde nästan bort klockan klockan som många köpt till sommaren...kolla in fattigmans-gentor tråden för mer info där
 

SwedishMade

Cartier
Håller med SwedishMade. Kör på något du gillar. se till att det är företag som gör klockor och inte kalsonger bara ;)
annars finns även vintage om det kanske kunde locka?
På automat sidan så är det väl seiko skx007/009, seiko monster 1st gen, eller orient. vanligast är nog att folk väljer att inte serva dessa klockor eftersom det är i samma prisklass som att köpa en ny. just ja...glömde nästan bort klockan klockan som många köpt till sommaren...kolla in fattigmans-gentor tråden för mer info där
seiko 5
http://www.klockimport.com/list_varugrupp.asp?t=Automatic&varugrupp=173&lang=sv
ex
http://www.klockimport.com/visa_produkt.asp?t=Seiko+5+Nylon+Green+-+SNK805K2&id=875&lang=sv

(jag vet inte om företaget jag länkar till är bra)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Tror massdrop hade en bra deal på DAVOSA Classic Automatic för några dagar sen. Kan vara värt att kolla in, den modellen har Selita SW200 urverk.
 
Topp