• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill man vara fin får man lida pin.

hellbit

Cartier
ImageUploadedByTapatalk1416484650.780155.jpg


Jag får också! Men det är nice, känner man att man lever!
Verkar vara ett rolexproblem:) kronan är vass som tusan. Antar att man inte ska slinta när man ställer den:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har samma! Fått ett fint litet ärr och en broskknöl. Jobbar på att skaffa läderhud där. Flytta klockan å spänna fast den bakom knölen är så oskönt å ser fruktansvärt muppigt ut på mig.

Flippa tavlan å vänd på klockan eller köp en Aqualand;)
aq.png
Eller byt handled.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Alla är väl lite olika skapta ;)
För mig passar det bäst nedanför knölen, och då får man gärna en liten förhårdnad på handen. Stör mig inte. Finns värre saker....
 

plattfot

Rolex
Lite grann i sidled uppåt, men absolut inte över knölen. Har börjat köra både ATn och daydaten tight som fan, älskar det, framförallt DDn. Tror inte det var nån som fick på sig klockorna på senaste GTGn...:)
Är på din sida.
Har gått från löst till tight - and I like it!

Detta tillsammans med allmänt tunna handleder gör att många inte får mina klockor över handen när de försöker.
 

HolyCrap

Omega
Men om klockan sitter så till att den begränsar handledens rörlighet så sitter den väl fel! Jag blir bara irritterade om klockan glider ner så att jag inte kan böja handleden helt. Det heter ju armbandsur och inte handeldsbandsur!

Sen så förstår jag ju att de som har skaffat sig riktigt fina klockor gärna ser att den sitter synlig få att alla får ta del av skönheten. Då kan man även klämma in skjortärmen under boetten så att klockan inte skyms ;)

(Om klockan inte går in under manchetten så har man fel klocka på sig. Köp en PP eller något annat som får plats!)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Alltså om du inte är fan av sånt här så är det inget för dig. Jag stör mig inte och tycker klockan sitter skönt, men det blir ju lite märken där den suttit! :)
image.jpg


Bonusbild:
image.jpg
Jag tycker också klockan ska sitta tight men där tar du priset! Sitter den löst vill den glida runt vilket är ännu värre än ett märke på handloven.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Alltså om du inte är fan av sånt här så är det inget för dig. Jag stör mig inte och tycker klockan sitter skönt, men det blir ju lite märken där den suttit! :)
image.jpg


Bonusbild:
image.jpg

Precis så där såg min handled ut när jag bar min gamla DD. Helt omöjligt att få det rätt för mig. Antingen bilhandlare eller snortight. Men för tight är alla gånger bättre än för löst, tacka vet jag mikrojustering dock :D
 
Topp