• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill man vara fin får man lida pin.

Chuck

Patek
2-Faktor
Fyfan, jag sålde min sub 116610 bla av den anledningen olärd som jag var. Men problemet fortsatte tills jag en dag bestämde mig för att testa placera den ovan knöl trots att det var obekvämt och spände åt ordentligt några dagar.

Sen var smekmånaden över och jag kan se fram emot ännu en big crown igen :)
214490882a47fe38b2d7403030295507.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Inte läst hela tråden, men hur sitter du egentligen vid tangentbordet om det blir sådär? Böjer du handleden? :D

Sitter inte står och har dessutom ställt upp vinkeln på tangentbordet vilket gör att attack ställningen kronan mot handen är påtaglig ;). Har dock efter massa tips i tråden ändrat om så nu är vinkeln mer defensiv :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag trodde jag hade problem med det där när jag bär min SKX. Det visar sig att min krona mer smeker min hand när man jämför med dig! :D
 

Rookien

Panerai
Fick det av Omega AT, blev obehagligt efter ett tag och ett jäkla skavande. Med explorern känns inte ens klockan på armen, inte på något sätt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Knölen suger åsnepung.
Jag körde tidigare på knölen men fick såna jävla sår av det
så nu sitter klockan bekvämt bakom knölen och stortrivs :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Här kommer bilden som Rolex lade upp på sin hemsida när Batman var ny. Var exakt den bilden som avgjorde min flytt av klockan från handen till ovan knöl.


4c7e0f21fbe6de168cf1aef18150b9ca.jpg


31f56f438341d5658890255b96db7681.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har inte med storleken att göra. Har samma problem med min blnr kronan är vass.
Min iwc Portuguese är större men ger inte samma problem. Angående att ha klockan under manschetten- ja men inte en gmt för den får knappt plats. Jag arbetar i skjorta och kostym och klockan får inte plats under skjortärmen på ett bekvämt sätt. Ha nästan alltid klockor under knölen pga detta
Samma här... Litet märke efter kronan - speciellt om jag kör sub eller dylikt

Har alltid klockan under knölen, går fan inte att ha högre upp
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det här var det sjukaste jag har sett, har inga märken whatsoever. Kanske kommer med Rolex?

Kostar att köra Rolex ;)
Skämt åsido mitt märke syns knappt efter lite hudsalva. Tror mer det handlar om att klockor med lågt placerad krona och klockan för långt fram kan ge dessa märken
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Får samma sak. Dock vet jag att det är för att jag föredrar att bärs mina ur långt ner på handleden och mycket tight. Så jag får skylla mig själv.
 
Topp