• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Villka Klockor använder ni/kör ni på jobbet ?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som vi alla vet har vi olika typer av yrken, vissa kan köra en guld Rolex eftersom dom har kontorsjobb/säljarjobb eller liknande. Andra kanske snickrar eller gjuter saker i betong, och då kanske inte en guld rolle är den ultimata klockan(kanske) eller vissa jobbar som dykare å då drar man kanske inte gärna på sig sin vintage omega constellation ! Ja ni fattar [emoji3]

Så vad kör ni för ur på jobbet ? Bilder vill vi se självklart !!!

Själv köpte jag en Tissot Day Date just för att min klocka ofta få stå ut med trånga utrymmen dingmöjligheter etc. Har tidigare kört vintage Iwc , omega etc men inser att det bara är onödigt ! Är ju en vintage lover så jag ville inte offra mina ögonstenar helt enkelt !

Så min 600kr klocka duger fint! och jag bär den med stolthet eftersom jag vet att den får vad den förtjänar [emoji23]

ImageUploadedByTapatalk1430077265.060050.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Student - finklockan varje dag.

När jag jobbade på lager körde jag med finklockan också, efter ett tag blir klockan en del av armen så att säga, du använder den andra armen automatiskt vid mer knepiga situationer, tur att jag är bådhänt;)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
jobbar inom livsmedelsproduktion så får inte bära klocka :banghead:

Jooppppp det får du visst , skaffa dig ett fett jävla fickur så kan dom inte säga något. Är man medlem i KS är regeln att man alltid skall bära minst ett ur varje dag. Annars får man kasta in handduken och sitta i skämmselhörnan plus att du blir bannad och får möjligheten att skaffa konto igen år 2050 [emoji3]
 

Hson

Cartier
2-Faktor
Jooppppp det får du visst , skaffa dig ett fett jävla fickur så kan dom inte säga något. Är man medlem i KS är regeln att man alltid skall bära minst ett ur varje dag. Annars får man kasta in handduken och sitta i skämmselhörnan plus att du blir bannad och får möjligheten att skaffa konto igen år 2050 [emoji3]

Funkar tyvärr inte heller då vi inte får ha personliga tillhörigheter i produktionen, men man jobbar ju inte hela dagen som tur är så gott om tid att bära klocka endå ;)
 
Topp