• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Villken G-shoch?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Beslutet är fattat, jag ska bli med G-shock!
När man kollar runt så inser man ganska fort att det finns lika många varianter som som det finns kuggar i en AP.

Så, vilken ska man ha?

Jag vet i alla fall att den ska va digitalare

Det ultimata hade vart en dw6900 (den fransk attackdykare använde under 90talet) med den produceras inte längre.
Vill gärna ha så konstiga/onödiga/nödvändiga funktioner som möjligt. Sett vissa med djup, höjd, temperatur och barrometer. Andra med månfas och tidvattenstånd. Men jag kan ju inte bestämma mig!

VILKEN SKA JAG HA?! Hjälp mig!!

//Filip
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
En sån här såklart! :)
GW-9300CM-1ER.jpg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Du skriver att ultimata hade varit DW6900..
Rekommenderar starkt GW6900, som jag själv köpte för ett par veckor sedan för att använda som beater.
Jag har testat ett antal G-Shocks tidigare såsom Mudman G9000, Mudman G9300 m.fl men just 6900-boetten, knapparna och de små runda displayerna tycker jag lätt är de snyggaste.
Dessutom är storleken perfekt tycker jag.
Tydlig display med.

Den har det man "behöver" dvs solcellsdriven, atomurs-synk och allt annat G-Shock-standard.

Inte mitt ex på bilden men här har du modellen:
711wkm2j6vL.jpg
 

Poppe

Cartier
Köpte en ga100-1a1 till polaren innan han påbörjade rekryten(gmu)
Han är grymt nöjd även fast jag var skeptisk till att visarna saknar lume.
 

UNO

Panerai
En som är
"Made in Japan"

en
typ ursprunglig
en i röd eller gul

en
...

Viktig är att man gillar modellens knappar så att man verkligen nyttjar alla funktioner.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Väldigt bra tips, men från vilken hemsida handlas dessa billigt och smidigt?

Söker också en schysst G-shock som är enfärgad och så nätt som möjligt, till ett bra pris.

Billigt och smidigt är det på k&s, men då är utbudet lite skralt. Jag hade kollat uret.se eller klockia.se, alternativt creationwatches.com, men räkna med tull och moms på de priserna.
 
Topp