• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Villken klocka vore/är din kronjuvel?

V

Viggen

Guest
Ok, om vi bortser från pris och sällsynthet. Villken klocka skulle du allra helst vilja ha i din samling? Ny eller vintage har ingen betydelse. Det enda som betyder något är att just denna klocka skulle vara kronjuvelen i din samling.

Själv önskar jag att ett exemplar av IWC´s Chronograph Top Gun fanns i min ägo. Denna skulle jag vårda ömt och med mycket kärlek. :D
 

Bilagor

  • IWC-Pilots-Watch-Chronograph-Top-Gun.jpg
    IWC-Pilots-Watch-Chronograph-Top-Gun.jpg
    31 KB · Visningar: 926

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Som vintagemögelälskare så blir det blir denna underbara Jaeger-LeCoultre Memovox Deep Sea, tydligen en av endast 1061 st producerade år 1959...

jaeger-lecoultre-deepsea-eu-vintage-1.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Av de jag äger är det självklart min Marinemaster

hq


Annars skulle jag nog inte direkt gråta av att ha en Blacpain Fifty Fathoms

ff12.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Viggen skrev:
Ok, om vi bortser från pris och sällsynthet. Villken klocka skulle du allra helst vilja ha i din samling? Ny eller vintage har ingen betydelse. Det enda som betyder något är att just denna klocka skulle vara kronjuvelen i din samling.

Själv önskar jag att ett exemplar av IWC´s Chronograph Top Gun fanns i min ägo. Denna skulle jag vårda ömt och med mycket kärlek. :D

Fick känna på en sådan på RobE eventet :) FIN!
 
V

Viggen

Guest
Josef B skrev:
Fick känna på en sådan på RobE eventet :) FIN!

Om du ville göra mig avundsjuk, då har du lyckats... ;)
Har själv aldrig sett den i verkligheten, bara på foton och på youtube-klipp. Denna klocka är mitt Mt Everest. :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Credor minutrepeterare




/Stefan
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352526272.230481.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352526272.230481.jpg
    23.3 KB · Visningar: 784

Rossi

Rolex
2-Faktor
theargonaut skrev:
Som vintagemögelälskare så blir det blir denna underbara Jaeger-LeCoultre Memovox Deep Sea, tydligen en av endast 1061 st producerade år 1959...

jaeger-lecoultre-deepsea-eu-vintage-1.jpg

Mycket bra val. Funderar faktiskt på om jag ska slå till på tributevarianten som släpptes härom året. Gjord i 959 ex och snarlik originalet.

Vid en jämförelse är de ganska lika. Vad tycks?

tributetodsanm104.jpg
 

Målarn

The Steak
jakob.dala skrev:
Målarn skrev:
jakob.dala skrev:

Finsk klocka visst :cool: ?? Sjukt Cool, undra hur mycket man får betala för den??

Vet inte vart det slutar men priserna börjar runt 9' dollar har jag hört.
Strunta i GMTn och beställ ; )
Sarpaneva watches.

Såg nånstans igår att en likadan fast i stål gick 10.000 euro..
Haha GMTn??? Vad pratar ni om här på forumet :mrgreen: ??
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rossi skrev:
theargonaut skrev:
Som vintagemögelälskare så blir det blir denna underbara Jaeger-LeCoultre Memovox Deep Sea, tydligen en av endast 1061 st producerade år 1959...

jaeger-lecoultre-deepsea-eu-vintage-1.jpg

Mycket bra val. Funderar faktiskt på om jag ska slå till på tributevarianten som släpptes härom året. Gjord i 959 ex och snarlik originalet.

Vid en jämförelse är de ganska lika. Vad tycks?

tributetodsanm104.jpg

Hmmm... Tributes och reissues är ju inget för en vintagemögelälskare som mig, men den är helt klart fin. Så gillar du den och inte vill lägga en halv mille eller så, på originalet, så är det ett moget fantastiskt köp. Ser fram emot bilder och recension :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Målarn skrev:
jakob.dala skrev:
Målarn skrev:
jakob.dala skrev:

Finsk klocka visst :cool: ?? Sjukt Cool, undra hur mycket man får betala för den??

Vet inte vart det slutar men priserna börjar runt 9' dollar har jag hört.
Strunta i GMTn och beställ ; )
Sarpaneva watches.

Såg nånstans igår att en likadan fast i stål gick 10.000 euro..
Haha GMTn??? Vad pratar ni om här på forumet :mrgreen: ??

Prisers runt 10' euro kan säkert stämma. Har bara läst att dom börjar lite lägre. Gillar dock deras klockor.
GMT vet jag inget om ; )
 

vonhall

Rolex
Jaeger LeCoultre
Master Compressor Diving Alarm Navy Seals Black
183T770

Bara Navy sealsgrejen som jag inte gillar med klockan!


Q183T770_MED.jpg
 
V

Viggen

Guest
vonhall skrev:
Jaeger LeCoultre
Master Compressor Diving Alarm Navy Seals Black
183T770

Bara Navy sealsgrejen som jag inte gillar med klockan!


Q183T770_MED.jpg

Snygg! Men Navy Seal-grejen är inget som man lägger märke till när man tittar på klockan. Det är ju inte som Luminox Navy Seal-klockor med deras logga på armbandet. Det är att gå för långt. Min Luminox har NS loggan graverad, dock på baksidan så det stör inte. Men det är inte därför jag köpte klockan, utan jag gillade designen plus att den gick i helt svart. Tritiumtuberna var också mycket lockande. :)
 

vonhall

Rolex
Tack för det Viggen! Trodde att de kört samma race som Luminox med loggor och så vidare. Då är min graal fortfarande obefläckad :D Fast jag har ännu inte klämt på den på riktigt!
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Pre-V Panerai för mig, jag vill kunna använda mina klockor och vintage Panerai är helt enkelt för för känsligt, en pre-v med fantastisk tavla, men som för ett otränat öga ser ut som en Logo..en vacker dag ska jag ha en sån..
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352573891.683095.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352573891.683095.jpg
    21.7 KB · Visningar: 381

Knät

Cartier
Aurum skrev:
Idag är det denna....

616e81f9ae1e3bc93f1a77b016c158d0333c78ff


Faen dig! (du vet vem du är...)

Jag vet vem han är! Har haft den på armen och fast jag tycker den är lite liten för mig så skulle jag fanimig vilja ha en.. Dök upp en till salu i Norge nyligen men det var tyvärr damvarianten. Föreslog för frun att hon skulle ha den men hon tyckte att den var för liten, herrvarianten var mer lagom för henne. Tro fan det.. Så skulle jag köpa en så skulle hon nog bära den mest. Känns dock helt ok..
 
Topp