• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilsen själv ska köpa vintage.

Hej, detta är mitt första inlägg här på Klocksnack. Tänkte inte dra någon story mer än att jag är en 22årig student från Uppsala.

Jag har gått länge och funderat på införskaffandet av en klocka, och otroligt nog har jag fastnat för Rolex. Haft en gammal Omega dressera som jag ärvt, i brist på pengar. Först var jag inne på köpa en 116610LN, gillar maxicaset och tycker den är riktigt snygg. För ca 50kr begagnat får man en riktigt bra klocka, vad jag har förstått. Men någonting tar emot, alltid varit ett fan av gamla saker, vintage. Köper jag någonting försöker jag alltid hitta samma vara med slitage, när något har brukats innan och det finns någon slags "själ" över det hela. Ska inte bli långdragen nu.

Jag har nog helt skrotat planerna på en ny Rolex (om ni inte omvänder mig). Det som fick mig att göra det var när jag flög med i cockpit till Schweiz och kapten hade en 1675(0)? Helvete vilken klocka. Har kollat in 16800, 5513 innan osv men dessa klockor ligger på väldigt höga summor. Kan tilläggas att fullset är ganska viktigt för min del, skulle kännas som man hade något halvdant annars.

Så nu är planen på försöka införskaffa en 1675 fullset. Det är här jag behöver all hjälp jag kan få. Priserna verkar ha skjutit i höjden för dessa ur? 70k verkar det flesta ligga på (borträknat gilt). Har screenat igenom chrono24 dagligen och tittat runt och det verkar vara stor sug på dessa nu, många försvinner snabbt.