• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinna eller försvinna

Vinna eller försvinna ?

  • Sälj aldrig!

    Röster: 27 41.5%
  • Sälj nu!

    Röster: 38 58.5%

  • Totala väljare
    65
  • Enkät stängd .

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
33409D91-9A22-496A-9495-6146B4DC00E6.jpeg
Efter ett par år har flippardjävulen slagit till, och jag är i valet och kvalet. Skall jag sälja eller behålla min fina kultförklarade legend 2254.50? Gillar den skarpt men finns mycket kul i prisklassen.. inga pengar upp från mig så det blir i så fall något motsvarande värde. Inser att svaret blir väldigt subjektivt, men det är ju det jag vill ha. Kul om ni tycker till med för och emot.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
33409D91-9A22-496A-9495-6146B4DC00E6.jpeg
Efter ett par år har flippardjävulen slagit till, och jag är i valet och kvalet. Skall jag sälja eller behålla min fina kultförklarade legend 2254.50? Gillar den skarpt men finns mycket kul i prisklassen.. inga pengar upp från mig så det blir i så fall något motsvarande värde. Inser att svaret blir väldigt subjektivt, men det är ju det jag vill ha. Kul om ni tycker till med för och emot.
Äsch jag tycker du ska behålla. Den är väldigt trevlig med sin vågade tavla.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Använder du den minst 2 dagar iföljd under 14-dagarsperiod= behåll
Om inte, eller om du verkligen behöver pengarna till en konkret köpide'...sälj!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har själv funderat på en sån till mig själv som nästa köp. Så sälj (till mig)! Eller behåll. Beror på hur man ser det. Cool är den iallafall.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Enkelt:
Behåll och köp nya klockan.
Sälj ifall pengarna behövs för att finansiera nya.

Förespråkar första ifall pengarna inte är några problem.
Vem vet, den nya kan va fiasko och du kanske önskar att du hade behållt Omegan.
 
Har du några funderingar på vad du vill ersätta med? Finns inte det så behåll till något dyker upp du verkligen vill ha.

Då inga pengar ska läggas till är det ju ändå en ganska "begränsad" mängd att ersätta med ur klockdnacks synvinkel alltså :)
 

DonaldCliff

Cartier
33409D91-9A22-496A-9495-6146B4DC00E6.jpeg
Efter ett par år har flippardjävulen slagit till, och jag är i valet och kvalet. Skall jag sälja eller behålla min fina kultförklarade legend 2254.50? Gillar den skarpt men finns mycket kul i prisklassen.. inga pengar upp från mig så det blir i så fall något motsvarande värde. Inser att svaret blir väldigt subjektivt, men det är ju det jag vill ha. Kul om ni tycker till med för och emot.
Har man börjat att tänka tanken på att sälja så är det lika bra att få det överstökat, i värsta fall får du köpa en lika igen.
 

PNM

Panerai
Personligen har jag aldrig blivit sams med den där vridringen, jag skulle sälja. Finns mkt kul där ute.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag säljer ju allt så jag säger sälj.
Däremot är det en synd att köpa tillbaka en modell man redan ägt.
Jag har haft tre Explorer 2, två Explorer 1 och 3 black bays :bag: och Skx033 har jag köpt och sålt 4 ggr :D

Ontopic:
Behåll. Det där är ju absolut snyggaste smpn.
 

jabla

Sarlacc
Enda klockan jag sålt och köpt igen är den vittavlade ingyn, men å andra sidan säljer jag ju i stort sett ingenting. :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
33409D91-9A22-496A-9495-6146B4DC00E6.jpeg
Efter ett par år har flippardjävulen slagit till, och jag är i valet och kvalet. Skall jag sälja eller behålla min fina kultförklarade legend 2254.50? Gillar den skarpt men finns mycket kul i prisklassen.. inga pengar upp från mig så det blir i så fall något motsvarande värde. Inser att svaret blir väldigt subjektivt, men det är ju det jag vill ha. Kul om ni tycker till med för och emot.
Det finns ingen flippardjävul så frågan är varför du vill sälja? Att du tycker att det är en kultklocka är inget argument för att behålla den. Vill du ha en annan stil tycker jag att du ska sälja. Fundera på bakomliggande orsaker till att du ens börjat tänka tanken. Där har du också svaret.
 
Topp