• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VINNARE UTSEDDA!!! !!!LÖRDAG-SÖNDAGSTÄVLING!!!

easy rider

Brüno
2-Faktor
David kommer ju förmodligen vinna med sin TT i vatten. Men tills dess;

IoTFEE0.jpg
 

jabla

Sarlacc
Ingen memma = Ingen bild FAN :(!! Inte ens mataffären bredvid mig hade det inne...

Ingen som kan hjälpa Målarn? finns det memma i en butik nära dig i Stockholmsområdet så PM:a honom.
Tror den gröna helguldsGMT:n gör sig riktigt bra mot det bruna :)
Dessutom är han värd något gott nu när han för en gångs skull har en ledig dag.

PS
Google är er vän om ni som läser inte vet vad memma är ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hemmapizza m extra krydda:)

Ps kniven är en yaxell 37 lagers Damaskusstål m VG 10 kärna! Dvs knivarnas Rolex:)


Hmmmmm bilden vill inte komma med och vet inte hur jag tar bort inlägget. Sorry!
Hur får man in bild från paddan....
 

P-A

Sir Spamalot
Åh, det är något som saknas i soppan....
48095DD9-666D-4371-81C3-F0A6103E5BD4-15569-00000EFBDF405E53_zpscb03d1b3.jpg


Ja, vi kör i klockan och kokar lite!
A1010219-D5E2-4B50-B602-63ECC229E806-15569-00000EFBE7EF75FC_zps84a65fdb.jpg


Nu så har den nog dragit länge nog, dags att smaka av och servera!
B71D7E5C-9321-437E-B297-833F0C17E153-15569-00000EFBEEBEDADF_zpsc6996f66.jpg


Luminox. Den klarar allt! Tom att kokas i fiskgryta med saffran.
Mmmmm..... gammalt nato, det ska bli riktigt gött!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Åh, det är något som saknas i soppan....
48095DD9-666D-4371-81C3-F0A6103E5BD4-15569-00000EFBDF405E53_zpscb03d1b3.jpg


Ja, vi kör i klockan och kokar lite!
A1010219-D5E2-4B50-B602-63ECC229E806-15569-00000EFBE7EF75FC_zps84a65fdb.jpg


Nu så har den nog dragit länge nog, dags att smaka av och servera!
B71D7E5C-9321-437E-B297-833F0C17E153-15569-00000EFBEEBEDADF_zpsc6996f66.jpg


Luminox. Den klarar allt! Tom att kokas i fiskgryta med saffran.
Mmmmm..... gammalt nato, det ska bli riktigt gött!

Langa receptet, är du snäll!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sådär. Nu ska jag enväldigt fundera ut vilka som vinner....återkommer om en stund...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hm, svårt detta.

Om vi börjar med martinhook 's bidrag så är det inte en vinnare. Det verkar vara en fiskebild. Jättekonstigt faktiskt. Detta är en i mat och drycktävling. Inte ett program där tittarna ska skicka in bilder på "close encounters" med vilda varelser på västkusten. Skäms på dig!

Och Micke B , bra försök. Men det där var mat och inte I mat. Sen undrar jag vilket märke det var på ostbågarna? Var det OLW så blir jag en smula brydd.

80talisten's bidrag då. Oklara klockor i oklar vätska. Inte en vinnare den här gången. Dykarklocka i något som ser ut som vatten? Det kittlar inte eller känns särskilt oväntat! Skärpning!

Och snälla vonbahr , samtliga bilder var eller i närheten av mat eller dryck. Ingen bild på klockan i mat eller dryck. Känns ju lite som ett kalsongskott. Här vankas inget pris!

En bild som skulle kunna varit en vinnare men inte är det denna gång är oscaroscar's bidrag. Detta då det egentligen är en hommage till min egen bild i tråden där folk snipprar om forumets fetaste rolexluggar. Ett i sig trevligt bidrag med egen verkshöjd mycket på grund av att klockan låg i Becel och inte i riktigt smör som på min bild. Ett hedersomnämnande, men ingen vinnare.

Ytterligare en storsatsare är Chevelle som slår på stort med en Glycine i bubbel. Som gammal Glycine-samlare kan jag inte annat än att ge detta bidrag en guldstjärna. Dock ingen vinnare.

Och direkt efter detta kommer Camo00 med ett bidrag som närmar sig stor konst! Certina i fruktkompott. Hemgjord dessutom. Denna bildsvit hade vunnit om inte vederbörande särskrivit mumsfillibabba. Sånt gör man bara inte! Men kompotten såg fräsch ut!

Som grädde på moset slänger Uffe in en pepsi i pepsi. Ett fint bidrag, men också detta blev lite för mainstream. Rent konstnärligt borde du ha sänkt ner en 1675 med matt tavla. Och inte en 16750 (?) med vitguldsindex. Men bra försök!

Den höstinspirerade kantarellbilden från Aboynamedsue var trevlig. Men det var för mycket på svamp och för lite i mat för att det ska vara en vinnarbild. Naturrutan! Kämpa på!

Tyvärr också för ickevinnaren easy rider så ser klockan på bilden ut att ha fått kondylom pga av alla bubblorna. Eller det är åtminstone vad jag kommer att tänka på när jag tittar på bilden. Och då känns bilden lite sleazy och kan därför inte vinna. Även om den rent objektivt var trevlig och innovativ.

Och en AP-sallad från Ekmikael får det inte heller att rycka i baguetten denna kväll. Klockan var helt enkelt inte tillräckligt i. Dock var den väldigt . Ett bidrag som kunde varit så mycket mer...

Sen kom det mer på temat skaldjur. Ett hötorgsförsök av NiklasArvid som blev lite för mycket en pastisch på martinhook's krabbinstallation för att kunna vinna. Ett plus i kanten dock för att skaldjuren denna gång verkade vara tillagade.

Sen har vi P-A . Vet inte vad jag ska säga här. Å ena sidan vill jag ge credd för att du går all in. Å andra sidan vill jag läxa upp dig. Jag är kluven. Du har lagat mat av en klocka. Stort. Men jag kan inte utse dig till vinnare. Vi, jag tror jag talar för hela forumet nu, undrar dock hur det smakade?

På sluttampen kom Daddyeo med ett bidrag i form av klocka i dryck. Trevlig bild men lite för oklart vad det var för dryck för att bidraget ska kunna vinna. Bra kämpat dock.

theargonaut gör samma misstag som P-A och satsar nästan för stort. Det blir liksom som en överdos. Men det var en del fina detaljer. Typ en Pronto i pastan. Festliga bidrag men inte heller detta är något av kvällens vinnare. Det blev helt enkelt lite för lite fräsch klockbild och lite för mycket mat. Galet!

Och sista bidraget kom från Scaramanga i form av en Seiko med Oboy-pulver. Detta bidrag vinner inte av en mycket enkel anledning. Det är icke en klocka i mat eller dryck. Det är en klocka nerknölad i oboyburken. Och försök inte slå i mig att du äter det där!

Nu har jag sågat klart och kommer istället gå över till att kungöra VINNARNA! Här har vi då de två värdiga vinnarna i helgens tävling:

Nexus 's lämnade först två bidrag med fria tolkningar av både i mat och i dryck. Dessutom var det bilder av socialrealistisk karaktär med både kedjor och charkuterier. Sen dyker han in med en bild av en klocka i någon sorts chili, en vidrig bild, men klockan var verkligen i maten. Sånt ska uppmuntras och är solklart en vinnarkombo!

Sen har vi jabla som sticker in dels en välbehövlig uppläxning om grammatik och dels sticker in ett eget bidrag med en Rolex i kaffe. Ett bra bidrag, men lite för mainstream för att vara en vinnare. Situationen räddas dock av det klyftigaste bidraget i tävlingen. Så, vi har ytterligare en vinnare!

Stort grattis till vinnarna! Skicka ett PM till mig så styr vi upp leveranser av priserna.

Tack för alla bidrag!

Med hopp om en fortsatt trevlig kväll!

:D
 
Topp