• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage 844 Foreign Legion Story...

Tomj8681

Basic
Vintage 844 Automatic (Fe4611a) 1984 från Fremmed Legion, och nu efter nästan 6 månader som detektiv har jag fått ett brev från den första ägaren med lite information. En fransman som nu bor i Cannes fick denna klocka 1984 som present i Djibouti. Klockan har tjänat i Djibouti 1984-1985 när han tjänestegjorde vid huvudkontoret för den 13: e Demi-brigaden i den franska utländska legionen. Där opererade de med gränskontroll, och efter vad han sade olika räddningsinsatser för flyktingar. Var lite mer i brevet också, men jag lämnar det åt mig själv och honom. Helt underbart att ha en sådan klocka och historia, och efter vad jag har lyckats gräva upp. Har hittat en annan klocka online som den her, och den är i dåligt skick. Han sålde klockan i 2000 till en samlare i Paris när han behövde lite kontanter. Samlaren har haft klockan tills jag köpte den sommaren 2019, det var genom denna samlare som jag hittade mannen som sålde den till honom.

Historia er kult-)
h1.jpg
hhh.jpg
hh.jpg

Tillbaka
Topp