• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Erik1

Patek
2-Faktor
https://www.ebay.com/itm/391980517514?ul_noapp=true
s-l1600.jpg

Schysst med orignal(?)länk, behövs en rejäl rengöring dock
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Alltså, handlar gemene folk på "fin"auktioner nuförtiden? Känns nästan som att det är till för dem som vill ha schyssta grejer och struntar i vad det kostar.

Ger ju en viss legitimitet för vissa och når kanske även på ett annat sätt utländska köpare. Euron ligger ju rätt bra mot kronan och att då köpa från ett "säkert" auktionshus kan ju underlätta jämfört mot t.ex. mindre traderasäljare som inte säljer utomlands.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ger ju en viss legitimitet för vissa och når kanske även på ett annat sätt utländska köpare. Euron ligger ju rätt bra mot kronan och att då köpa från ett "säkert" auktionshus kan ju underlätta jämfört mot t.ex. mindre traderasäljare som inte säljer utomlands.
Jo absolut finns det fördelar. Dock känns det som att prisutvecklingen senaste åren om inte galopperat så åtminstone travat iväg ...
 

Urvaken

Breitling
Ger ju en viss legitimitet för vissa och når kanske även på ett annat sätt utländska köpare. Euron ligger ju rätt bra mot kronan och att då köpa från ett "säkert" auktionshus kan ju underlätta jämfört mot t.ex. mindre traderasäljare som inte säljer utomlands.[/QUOTE



Hej, mitt första ilägg, men jag måste kommentera nedanstående
"Säkert auktionshus", Bukowskis?, låt mig le, menar du att andra auktionshus inte är säkra?, vet du hur många förfalskade tavlor Bukowskis sålde 2016/17 som dom var tvungna för att lösa in, därav brakförlust förra året
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor

@Urvaken
Var har jag sagt att andra auktionshus inte är säkra? Vi diskuterar tradera,eBay, klocka såld på Bukowskis. Om du är en ny köpare, vilken av de tre skulle du handla ifrån?
 
Topp