• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tycker den blev rejält dyr... Fattar inte alls faktiskt. Saknar krona, saknar länk, paj insert och svårbedömt skick över huvud taget. Fattar inte alls varför ngn betalde 22k.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
https://www.tradera.com/item/359006871?utm_source=ios&utm_medium=link&utm_campaign=share
Ser ut att ha en trevlig tavla!
F850B925-9F55-4ABD-8BBC-F6EA28162E48.jpeg
 

ekke21

Breitling
Tjena!

Vad är ett rimligt pris för denna Seamaster Quartz?

Den är i 14k guld.

Mvh
 

Bilagor

  • 4D235EA6-B018-4601-95E8-B032D20F3D2E.jpeg
    4D235EA6-B018-4601-95E8-B032D20F3D2E.jpeg
    40.5 KB · Visningar: 1

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tycker den blev rejält dyr... Fattar inte alls faktiskt. Saknar krona, saknar länk, paj insert och svårbedömt skick över huvud taget. Fattar inte alls varför ngn betalde 22k.
Jag är lite intresserad av att veta vad dessa är värda, jag tycker mig inte se så många prisreferenser. Vad ska de ligga på i ett "ok" bruksskick tycker du och vad var den ovan värd enligt dig? Jag har som bekant en.
Nä det är nog troligt med den beskrivningen!

Har lagt ett par bud, men tror att de som vill ha den redan sett den.
Även ni andra får gärna vara med och tycka till.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag är lite intresserad av att veta vad dessa är värda, jag tycker mig inte se så många prisreferenser. Vad ska de ligga på i ett "ok" bruksskick tycker du och vad var den ovan värd enligt dig? Jag har som bekant en.



Även ni andra får gärna vara med och tycka till.
Jag förlorade en på Lauritz nyligen. Jag var två och den gick för 27. Den hade korrekt länk och krona, intakt bezel och mycket bättre tavla dock troligen relumade visare. Den gick för 28. Jag tycker en svinbra får kosta 35. Den där kanske 17.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag förlorade en på Lauritz nyligen. Jag var två och den gick för 27. Den hade korrekt länk och krona, intakt bezel och mycket bättre tavla dock troligen relumade visare. Den gick för 28. Jag tycker en svinbra får kosta 35. Den där kanske 17.
Tackar för svar, bra att veta vad en potentiell köpare kan tänka sig ge!
Det hade blivit 33 om den gick för 27 och 34 om den gick för 28, med slagavgiften på 22,5% då.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tackar för svar, bra att veta vad en potentiell köpare kan tänka sig ge!
Det hade blivit 33 om den gick för 27 och 34 om den gick för 28, med slagavgiften på 22,5% då.
Nä Ink avgifter!
Ser att jag var trött igår. Den gick för 28. Jag bjöd 27 :D (typ, det är ju DKK). Runt 35 ska i min bok vara nästan NOS.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Det går absolut saker under radarn.
Är väl jag som är dålig på att leta isåfall :(
Om inget går under radarn så kan vi lika gärna skrota "dagens fynd" tråd. :)
Jo men jag menar på de större marknadsplatserna tex Tradera och där sökorden är såpass kända som Omega, Seamaster etc. Förstår att saker flyger under radarn på lokala loppisar och annonser utan vettiga beskrivningar eller sökord :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Är väl jag som är dålig på att leta isåfall :(

Jo men jag menar på de större marknadsplatserna tex Tradera och där sökorden är såpass kända som Omega, Seamaster etc. Förstår att saker flyger under radarn på lokala loppisar och annonser utan vettiga beskrivningar eller sökord :)
Menade inte att låta sur, har bevakat den här tråden och egentligen bara väntar på att den skulle komma upp här :p
 

Nissé63

Breitling
Trodde hela trådens syfte var att lyfta intressanta auktions-tips. Men sorry...

Men nu när den är ute, då kan jag ändå fråga. Visst är det en Omega Ranchero med en seamaster tavla o visare? Eller är jag helt fel på det?
 

Anteeks

Omega
Är väl jag som är dålig på att leta isåfall :(

Jo men jag menar på de större marknadsplatserna tex Tradera och där sökorden är såpass kända som Omega, Seamaster etc. Förstår att saker flyger under radarn på lokala loppisar och annonser utan vettiga beskrivningar eller sökord :)

Ingen kasual relation där. Måhända det är svårare men inte omöjligt. Finns en del nyliga exempel i fynd tråden där objekt från Tradera har legat under radarn trots klar och korrekt sökord. Bara att leta och jaga. ;)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag kollar omega på Tratten minst en gång om dagen. Denna har jag sjukt nog missat.

Tycker det är lite udda att den verkar ha 2990boett, och en tavla som liknar Ranchero med upphöjda index, men ändå inte är en Ranchero? Min gamla Seachero hade ju 2937boett och en annan liknande tavla med nedsänkt index.

Tycker även det är kul att någon uppenbarligen frågat om tavlan är original, fast det är rätt tydligt att säljaren vet noll om klockan... :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kollar omega på Tratten minst en gång om dagen. Denna har jag sjukt nog missat.

Tycker det är lite udda att den verkar ha 2990boett, och en tavla som liknar Ranchero med upphöjda index, men ändå inte är en Ranchero? Min gamla Seachero hade ju 2937boett och en annan liknande tavla med nedsänkt index.

Tycker även det är kul att någon uppenbarligen frågat om tavlan är original, fast det är rätt tydligt att säljaren vet noll om klockan... :D
Fast detta är väl den vanliga?
 
Topp