• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Macklin

Cartier
Certina DS-2 Chronolympic på Tradera. Väcker starkt ha-begär hos mig och tror det är likadant för fler här.

408327021_6ff8dca9-4e08-4c0b-b482-c613c500b0c7.jpg


 
Certina DS-2 Chronolympic på Tradera. Väcker starkt ha-begär hos mig och tror det är likadant för fler här.

408327021_6ff8dca9-4e08-4c0b-b482-c613c500b0c7.jpg


Har själv spanat in denna! Har sett en likadan irl och de är grymma!! Synd att ekonomin alltid är för dålig🤣
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Dantes

Omega
Fan vet.
Märkligt att lägga närmare 50k på en klocka, men inte vara beredd att investera mer än en femhundring på kameran.

Sant, men det är nog mest mobilkameror som används på Tradera, och det är inte kameran som är problemet utan fotografen.

I värderingsintyget står det att tavlan är skadad men jag kan inte se något.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

EDIT: Det fanns inga andra bud så om jag inte hade klickat av misstag hade klockan gått tillbaka till Kaplans och vad jag gissar lagts upp på nästra auktion alternativt i deras webbshop.

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:

Yikes!
Webbauktion, va?
I sånt fall gäller ju distansköplagen och det är hur enkelt som helst att komma ur köpet. Men visst, lite trist är det så klart för säljaren.
Tror inte att Kaplans kontaktar ”tvåan”, utan de kör nog bara klockan på nytt om du väljer att hoppa.
Med lite tur går den då dyrare, men mer sannolikt kanske en liten slant billigare.

EDIT
Lider så klart med dig. Ingen rolig grej.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:
He he, snopet. Vissa av deras auktioner har ånger rätt. Men troligen inte denna. Jag tror du kan maila deras kundtjänst och förklara läget. Det hände en kompis som råkade bjuda på en damklocka, som även fanns som herrklocka på auktionen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Yikes!
Webbauktion, va?
I sånt fall gäller ju distansköplagen och det är hur enkelt som helst att komma ur köpet. Men visst, lite trist är det så klart för säljaren.
Tror inte att Kaplans kontaktar ”tvåan”, utan de kör nog bara klockan på nytt om du väljer att hoppa.
Med lite tur går den då dyrare, men mer sannolikt kanske en liten slant billigare.

Ja, precis alldeles nyss på Kaplans Auktion. Blev alldeles kallsvettig när jag såg att jag lagt ett bud.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Yikes!
Webbauktion, va?
I sånt fall gäller ju distansköplagen och det är hur enkelt som helst att komma ur köpet. Men visst, lite trist är det så klart för säljaren.
Tror inte att Kaplans kontaktar ”tvåan”, utan de kör nog bara klockan på nytt om du väljer att hoppa.
Med lite tur går den då dyrare, men mer sannolikt kanske en liten slant billigare.

EDIT
Lider så klart med dig. Ingen rolig grej.

@Clark Kent
Det här har du säkert googlat fram men;
Ångerrätt.
Vid köp på någon av Kaplans realtidsauktioner samt vid köp i Kaplans webbshop gäller reglerna för Distans- och Hemförsäljningslagen.
Enligt lagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av leverans och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Kunden behöver skicka ett ångerrättsmeddelande där det framgår att kunden ångrar sitt köp. Detta kan göras via brev, e-mail eller Konsumentverkets ångerblankett.
Vid åberopande av ångerrätten står du som kund för kostnaden för returfrakten och för returrisken.
 

MOL

Cartier
Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:
Gjorde samma groda en gång men billigare pjäs; då menade K att det var en klubbauktion och ånger fanns inte som möjlighet - men detta är ju inte ånger å andra sidan utan olycka
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent
Det här har du säkert googlat fram men;
Ångerrätt.
Vid köp på någon av Kaplans realtidsauktioner samt vid köp i Kaplans webbshop gäller reglerna för Distans- och Hemförsäljningslagen.
Enligt lagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av leverans och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Kunden behöver skicka ett ångerrättsmeddelande där det framgår att kunden ångrar sitt köp. Detta kan göras via brev, e-mail eller Konsumentverkets ångerblankett.
Vid åberopande av ångerrätten står du som kund för kostnaden för returfrakten och för returrisken.

Tack för info! Skönt men känner mig samtidigt riktigt dum och synd om säljaren :(
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
@Clark Kent
Det här har du säkert googlat fram men;
Ångerrätt.
Vid köp på någon av Kaplans realtidsauktioner samt vid köp i Kaplans webbshop gäller reglerna för Distans- och Hemförsäljningslagen.
Enligt lagen har kunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av leverans och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Kunden behöver skicka ett ångerrättsmeddelande där det framgår att kunden ångrar sitt köp. Detta kan göras via brev, e-mail eller Konsumentverkets ångerblankett.
Vid åberopande av ångerrätten står du som kund för kostnaden för returfrakten och för returrisken.
Tror att detta var en s k slagauktion och då gäller inte detta. Tror alltså...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack för info! Skönt men känner mig samtidigt riktigt dum och synd om säljaren :(
Såklart men vi är ju bara människor - och det är mänskligt att fela..
Stod nånting om att de skulle kontaktas omgående om man vill dra tillbaka budet.
Skicka en printscreen från tråden-vi alla här på KS kan nog gå i god som karaktärsvittnen att du inte skulle lägga 15papp på den klockan 😊
Känns inte riktigt som din grej.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såklart men vi är ju bara människor - och det är mänskligt att fela..
Stod nånting om att de skulle kontaktas omgående om man vill dra tillbaka budet.
Skicka en printscreen från tråden-vi alla här på KS kan nog gå i god som karaktärsvittnen att du inte skulle lägga 15papp på den klockan 😊
Känns inte riktigt som din grej.

Till och med 19.400sek för en 48,5mm Corum :(

 
Till och med 19.400sek för en 48,5mm Corum :(

Hum, var inne på samma auktion idag och tänkte samma sak. De har ett system som inte kräver bekräftelse utan bara ett tryck, ska väl gå fort, och då kan ju detta hända. Är tydligen en sk klubbauktion och då verkar det inte vara ångerrätt, men måste väl hänt någon gång förr. Hoppas det löser sig. Ta snsbbt kontakt med dem och förklara läget.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Till och med 19.400sek för en 48,5mm Corum :(

Med länk passande 170mm handled? 😳

Oavsett har du mitt medlidande. Ska aldrig vara inloggad på Kaplans utan rikligt med kaffe i blodomloppet så jag slipper hamna i samma situation.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hum, var inne på samma auktion idag och tänkte samma sak. De har ett system som inte kräver bekräftelse utan bara ett tryck, ska väl gå fort, och då kan ju detta hända. Är tydligen en sk klubbauktion och då verkar det inte vara ångerrätt, men måste väl hänt någon gång förr. Hoppas det löser sig. Ta snsbbt kontakt med dem och förklara läget.
Håller med, kan ju knappast vara första gången det blir fel.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Till och med 19.400sek för en 48,5mm Corum :(

Kungen av Sandhamn!
 

Solvik

Panerai
Fy va surt @Clark Kent hoppas verkligen att kaplans har möjlighet att väga in omständigheterna här och att det löser sig! Jag högg själv på T12:an men släppte den också då timräknaren inte nollställde. Behöver väl iofs inte innebära nåt allvarligt men ändå, det går fler tåg!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Måste jag köpa pomada nu också till kotlettfrisyren? :cigar:

Fy va surt @Clark Kent hoppas verkligen att kaplans har möjlighet att väga in omständigheterna här och att det löser sig! Jag högg själv på T12:an men släppte den också då timräknaren inte nollställde. Behöver väl iofs inte innebära nåt allvarligt men ändå, det går fler tåg!

Jag hade tänkt gå en bit högre, men det blev så helfel med Corumen att jag la ner.
 
Topp