• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Bulova

Rikala

Patek
2-Faktor
Min andra Bulova, kom idag.
Miyota 0S80 verk.
20200928_213436.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min Bulova har varit på en dryg månads reparation hos urmakare i Bulgarien. Tog nog två månader förresten, men nästan en månad för postgången därifrån inklusive alla helger. Letade urmakare i Sverige som kan stämgaffelverk i flera veckor. Fick träff till slut, men fick uppskattad kostnad på 15 papp, så ... nej, tack.

Den är så fin! :)

C6754B89-20CF-4EB6-AC00-448DC07A2128.jpeg
BB0504B4-D8E0-47BD-96FF-788C113FCEFA.jpeg
5FED0252-89E3-4F5F-B69C-914012FF3C4E.jpeg
 

Stenerik

Breitling
Kul med vintage Bulova. Den där järnvägaren ovan har jag inte sett innan. Själv är jag lite mera konventionell, med en Astronaut och en Spaceview hemma.
Hej! Jag har också en Spaceview från 1970 som jag köpte ny då och som jag nu fått igång efter många år men den behöver justeras för den går lite för fort, ett vanligt problem tydligen.
För övrigt gillar jag den skarpt.
Sten
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Jag har också en Spaceview från 1970 som jag köpte ny då och som jag nu fått igång efter många år men den behöver justeras för den går lite för fort, ett vanligt problem tydligen.
För övrigt gillar jag den skarpt.
Sten
Hej Sten och välkommen till forumet! :)

Visa gärna bilder på din Spaceview. Här på Klocksnack tröttnar vi aldrig på klockbilder.

Stämgaffelverken är tyvärr inte lätt att justera, och att hitta någon i Sverige är ännu svårare. Den enda jag känner till på rak arm är Werner Koch på ABC Service Centrum på Hornsgatan i Stockholm. Han nås på 0738-947228.
 

Stenerik

Breitling
Hej Sten och välkommen till forumet! :)

Visa gärna bilder på din Spaceview. Här på Klocksnack tröttnar vi aldrig på klockbilder.

Stämgaffelverken är tyvärr inte lätt att justera, och att hitta någon i Sverige är ännu svårare. Den enda jag känner till på rak arm är Werner Koch på ABC Service Centrum på Hornsgatan i Stockholm. Han nås på 0738-947228.
Hej Remofflan!
Ja, Werner Koch har jag hört talas om, ska kolla med honom vad en justering kan kosta.
Tack för tipset i alla fall.
Bifogar en bild på min Spaceview.
Sten
Bulova 3 003.JPG
 

walcore

Omega
Bulova Submariner med en svårslagen lila tavla. Har agerat beater under flera år och det börjar synas på skicket :pirate:
 

Bilagor

  • Bulova.jpg
    Bulova.jpg
    127.2 KB · Visningar: 14

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, så kan det nog vara.
Alla hade ju ändå så ont i röven av att jag använde ett lila mockaband märkt Benetton/Bulova på min femtiotals-Eterna så det är bara använt den enda gången. ;)
Det låter som ett grovt brott mot bandreglerna. Hade för mig att du hade flera stycken, men det är en väldigt diffus minnesbild...
 
  • Like
Reactions: bag

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Blev lite inspirerad så här är min som kom idag ftån Italien, helt oanvänd fast med nytt batteri! Har tydligen kostat €58 en gång i tiden...

20230216_170024.jpg

20230216_170242.jpg
Kul! @Seikosthlm säljer en ur samma serie här om någon blir sugen:
 
Topp