• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Cartierinspirerad Oriflame Tank - Manuell - 1100 ink frakt

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Säljer nu denna Cartier homage från Oriflame. Det rör sig om en unisextank på 23x30mm, som gör sig fantastiskt fint på en dams handled, men som även bärs fint på lite grövre, jag själv har 18,5-19 cm och jag har aldrig haft några problem med att bära denna.

Jag tror boetten är guldpläterad, i annat fall är den i en gulmetall. Bortsett från lite pitting på baksidan är boetten i fint skick, utan genomnötningar eller bortnötningar av pläteringen. Tavlan är även den i fint skick, med några få fläckar, glaset har bruksspår i form av lite repor, dock är detta ingenting som stört mig under den tiden jag haft klockan. Kronan är av Cartiertyp och i fint skick.

Det manuella verket går och håller tiden utan någon större anmärkning, skulle tro att den ligger inom minuten per dygn, det är ju lite svårt att bedöma utan sekundvisare, servicehistoriken är okänd. :)

I helhet så är det en väldigt fin klocka, den får lämna för att jag har en annan klocka i samma stuk, önskas mer information kan ni höra av er i PM! :)

Priset sätter jag till 1100 SEK inklusive brevfrakt, rek tillkommer. Retur om klockan avviker enormt från beskrivning, då inom 48h. Köparen står isåfall för rekommenderad returpost. :)

Specs:
Dimensioner (mm): 23x30x6
Bandbredd: 18mm
Verk: Swiss made, manuellt

Bilderna ses som en del av objektsbeskrivningen.
IMG_20170729_114037_135.jpg
IMG_20170713_175100_703.jpg
IMG_20170721_104743_967.jpg
20170728_180433_HDR.jpg
20170728_180403_HDR.jpg

Obs: Klockan levereras på svart alligatorpräglat band, bilder på detta kan skickas!
 
Topp