Laddar...
Erikson Urhandel Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis

Tillbakadragen Vintage Certina DS

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av JohanHLM, 17 augusti 2016.

1. JohanHLM
    Trådstartare

JohanHLM X-Wing Pilot

En ganska tidig Certina DS med manuellt verk och de spetsiga visarna. Vet inte vad man ska säga om skicket, den är som synes väl använd precis som de brukar vara. Tavlan är i väldigt bra skick jämfört med resterande delen av klockan och det som på bilderna ser ut som repor på tavlan är endast repor i plexit vilket skulle behöva sig en omgång med sandpapper och polermaskin. Finns en liten spricka på sidan av glaset.
    Kronan är ibte orginal och jag osäker på om boettlocket är orginal (tidiga saknar ju märkning utvändigt) och lyckas inte få upp det för att kontrollera med mitt billiga boettverktyg.
    Tidhållningen är bra med tanke ålder (har inte mätt exakt men avviker max 1min/dygn) och den är väldigt lätt i uppdraget.
    Pris 1000 kr inkl. frakt
    Retur inom 24h om något i beskrivningen är missvisande.
    IMG_0491.JPG IMG_0492.JPG IMG_0493.JPG IMG_0494.JPG

Senast ändrad: 4 februari 2017
    lenname, M.L., JesperO och 4 andra gillar detta.
Payson