• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Citizen-dykare - Sänkt Pris 19/2

Camo00

Patek
Nu får denna sköna beater vandra vidare...

Klockan är en Citizen 51-2273 med automatiskt 8200-verk, skulle tro att den är från 70-talet men är inte säker.
42 mm med 20 mm bandbredd.

Köpt av forummedlem för snart ett år sedan.
Baklocket är bytt från fel modell till rätt, fast från ett annat exemplar. Glaset är bytt, men tyvärr har jag gjort en rätt stor repa i det strax vänster om 12...
Skulle tro att tavla och visare är nya då lumen är ok, men är inte säker...

Jag har haft inne klockan på Spa hos McGyver för lite fix med urverket, vridringen och bla bytt dagskiva.
Eftersom han kan sina grejer så går den +-2 sekunder/dygn i min winder!! Dag och datum byter som de ska. Kronan skruvar in fint men inte så många varv...

Vridringen är fixad och funkar finfint, MEN pga slitage i mekanismen som inte går att fixa sitter den något snett, dvs går inte att ställa exakt på 12. Bra att veta för Er som är noga... :D

Det är en vintage-dykar-beater så självklart är den sliten!!

Pris: 1300:-
19/2 SÄNKT PRIS: 1100:- på mesh inkl frakt. Självklart får Du skicka tillbaka den om Du inte är nöjd.

PMa frågor och sånt... / Calle


DPP_0006.JPG
DPP_0007.JPG
DPP_0008.JPG
DPP_0009.JPG
 
Topp