• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Cortebert

andredias95

Breitling
Hittat klockan hemma i Portugal, tror den kan ha tillhört min farfar som min far sedan ärft. Båda är döda så kan inte fråga de. Har sökt å sökt online men hittar typ inget så vänder mig till er nu. Den har ett nummer på baksidan där det står 5614.
 

Bilagor

  • DSC_0078.JPG
    DSC_0078.JPG
    136.1 KB · Visningar: 139
  • DSC_0077.JPG
    DSC_0077.JPG
    236.6 KB · Visningar: 131
  • DSC_0084.JPG
    DSC_0084.JPG
    65.1 KB · Visningar: 132
  • DSC_0085.JPG
    DSC_0085.JPG
    80.9 KB · Visningar: 127

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Synd att bandet är förstört? tissot s grand prix länkar är riktigt tuffa och ovanliga. Klockan var ju dock också rätt trevlig :)
 
Senast ändrad:

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Mycket fin! Nedan en bild på min tidigare Cortebert, som försvann! :( Dom har gjort många fina klockor. "Mycket" vanliga i Portugal. Är man sugen på en så finns det alltid till salu på www.olx.pt, ofta ligger dom på 1-2 lax, dock så får man vara beredd på att det inte alltid är lätt att få svar från Portugiserna när man skriver på engelska. :)

Cortebert.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Förstört? Fanns säkert i olika versioner? Eller tänkte du på något specifikt?

Nja, först trodde jag det var ihopsatt av delar från olika länkar. Jag tyckte det såg ut som att ena delen liknade sådana som tillverkades av Ricoh eller citizen och andra delen från en Tissot grand prix länk. Även att stålet på delarna såg ut att ha oxiderat olika.
Sedan blev jag lite osäker och försökte googla, men hittade ingen Tissotlänk som såg ut på det där sättet.
Eftersom jag blev lite mer osäker editerade jag dit ett ? efter mitt påstående. :)

Har du koll på om det funnits Tissotlänkar av den där modellen?
 

andredias95

Breitling
Mycket fin! Nedan en bild på min tidigare Cortebert, som försvann! :( Dom har gjort många fina klockor. "Mycket" vanliga i Portugal. Är man sugen på en så finns det alltid till salu på www.olx.pt, ofta ligger dom på 1-2 lax, dock så får man vara beredd på att det inte alltid är lätt att få svar från Portugiserna när man skriver på engelska. :)

Cortebert.jpg
Tur att man kan portugisiska då ;)
 
Topp