• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Vintage Cyma Pepsidykare, 3k

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
3000sek
Returpolicy
Ja, inom 48h på köparens bekostnad och ansvar
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer ett impulsköp som kom i vägen för annat :)

Knep en Cyma Quartz Pepsi-dykare som verkligen är ap-fin.

Enligt förra ägares utsago har den legat osåld i lager och jag plockade bort skyddsplasten när jag fick den. Ett par ytterst ytliga hanteringsrepor finns men jag skulle säga att boett, tavla, glas och länk är i nära nyskick. Det enda som inte är i nyskick är visarna där lumen har torkat och krackelerat varav lumen har släppt på en del av minutvisaren (Se bilder). Lumen har patinerats och fått en fin ljus cremefärg och patineringen är jämn, det är dock dåligt drag i lumen men det är iofs inte så konstigt kanske :)

Inuti tickar ett ETA 954.111 7j Quartz och klockan håller tiden.

Måtten på klockan var det som jag fastnade för, den bärs ganska stort och platt. Boetten är 39mm i diameter och endast 9mm tjock. Länken är 20mm bred och smalnar av till 16mm vid låset vilket gör den väldigt bekväm att bära. Länken har även dykarförlängning. Kronan är skruvad, signerad och sitter kl4. Jag har 19cm handleder som referens och jag uppskattar att länken passar upp till ca 19,5-20cm.

Klockan är oservad och skulle jag behållit klockan så skulle jag lagt pengar på en service då den antagligen legat i 30-40år. Jag skulle även blåsa ut lumepartiklarna på tavlan som trillat av visarna (syns bara om man lyser på klockan med uv-lampa), eventuellt hittat nya visare till den och justerat bezeln som går ca 1/3 hack för långt och därmed inte centrerar ordentligt.

Frakt ingår i postens blåa, önskas rek tillkommer detta på priset. Jag tar inget ansvar och postnord eller tomten slarvar bort paketet eller tar sönder det.

Betalning med Swish

Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/freakyleo.85536/

Tack för möjlighet till annonsplats och ett finfint forum :)

R1060308.JPG
R1060296.JPG
R1060297.JPG
R1060301.JPG
R1060302.JPG
R1060303.JPG
R1060304.JPG
R1060305.JPG
R1060306.JPG
R1060309.JPG
 

Bilagor

  • R1060299.JPG
    R1060299.JPG
    78.2 KB · Visningar: 5
Topp