• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Daytonas - utbilda mig!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Med anledning av oscaroscar´s tråd ang. Speedmasters, så skulle jag mycket gärna önska en liknande om vintage Daytonas. Vet att det finns många här som kan mycket om dessa underbara klockor! Dela med er, snälla!

Jag är framför allt intresserade av -60-70-talarna, men alla är välkomna att diskutera nyare Daytonas oxå!

Min drömklocka är en med vit panda-dial med svart bezelring från tidigt -70-tal...
Vad ska jag då leta efter för ref & vad är rätt pris/alternativ att välja mellan?

Shoot boys! :cool:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
e3ysasep.jpg


Kaplans i helgen. Estimerat mellan 700-1000k. Handla!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Man måste väl ha iaf strax under 200 lakan innan man börjar spekulera?

Sedan vara beredd på stroke varje gång man råkar ruffas lite med den :nailbiting:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Svär man i kyrkan om man säger att de "enklare" panda daytonas som tex Davvan har är snyggare än en riktig PN...?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Eller en Tudor Chrono, funkar ju också :) Big block eller vad dom kallas.
Inte så insatt i modellen.

Absolut; både dom och vissa Speedmasters är skitsnygga. (Det såldes ju en liknande som den som länkades till här för inte så länge sedan. Riktigt sugen...)

Men det är ju bara 1/2-vägs... Det är sällan the way to go har jag lärt mig.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Svär man i kyrkan om man säger att de "enklare" panda daytonas som tex Davvan har är snyggare än en riktig PN...?

Nej då! Jag har bara upptäckt att det är dom m svart bezel-ring som jag går igång på. Om det sedan är PN-konfiguration på resten spejar inte så stor roll. DAYTONA i röd text är dock ett måste... ;-)

Måste oxå läsa på mer!!!

Davvan; upp med en bild så vi får friska upp minnet!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ju lite nära 700k kostar den allt.... Vill man ha röd text på en 626x så är det sena 74:eek:r 75 och framåt som gäller...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fan - kan inte bestämma mig för vilken av Davvan eller Per som har den snyggaste. Måste vara en del ångest i beslutsprocessen, finns ju rätt många varianter att nörda ner sig i
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den är riktigt fin, men den observante ser att Pers har en sigmatavla.... dvs en tavelvariant som är.... lite ovanligare och lite roligare....för en nird!!!
 
Topp