Visst behöver vi en vintage Doxa-tråd? Doxa har verkligen blandat högt och lågt genom historien med kromade boetter och fickur med erotiska motiv å ena sidan och ur med de allra bästa boetterna och urverken åt den andra. Jag hoppas tråden kan fånga upp hela spektrat!
Jag börjar med en udda mekanisk komplikation, en tickande sekund, eller så kallad dead beat. Urverket är tillverkat av Chezard för Doxa. Här i en fin stålboett med tolvkantigt skruvat baklock. Något som är kul med vintage Doxa är att de är lätta att datera, eftersom serienumret börjar med året. Här alltså en Anti-Magnetic från 1956. Om ni vill se urverket ticka på så kolla videon här:
Jag börjar med en udda mekanisk komplikation, en tickande sekund, eller så kallad dead beat. Urverket är tillverkat av Chezard för Doxa. Här i en fin stålboett med tolvkantigt skruvat baklock. Något som är kul med vintage Doxa är att de är lätta att datera, eftersom serienumret börjar med året. Här alltså en Anti-Magnetic från 1956. Om ni vill se urverket ticka på så kolla videon här:
iCloud Photos - Apple iCloud
View, organize, and share photos and videos with iCloud Photos on the web. Changes will sync across your devices with iCloud.
share.icloud.com
Senast ändrad: