Laddar...
Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis

Avslutad Vintage dykare / Skindiver med härlig tavla

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av St Maxime, 7 mars 2018.

Royal Watches Sweden
  1. St Maxime
    Trådstartare

St Maxime Tantal

Pris:
    2100
    Returpolicy:
    Enligt överenskommelse
    Säljer nu en otroligt trevlig Skindiver av märket Facit. Klockan är - i mitt tycke - idealisk sett till storlek. Den mäter 40 mm exkl. krona och 20 mm mellan luggarna.

Vet dessvärre inte så mkt om klockan (eller någon klocka om sanningen ska fram :)), men jag förälskade jag mig i tavlan. Gillar hela klockan skarpt, men är rastlös.

Ingen servicehistorik men tycker den går riktigt bra. Har inte genomfört någon exakt mätning på tidsavvikelse, men uppskattningsvis så är tappar den mindre än 1 sek de första 12 timmarna och under nästa 12 timmar så rör det sig om cirka 15 om man ej drar upp den.

Då klockan har ett par år på nacken finns självklart skönhetsfläckar. Inserten är den som tagit mest stryk. Kommer på svart nato eller kanske än hellre brunt slitet skinnband. Ingen skada på glaset som det ser ut på sista bilden - däremot dålig fotograf

Helst F2F (finns i Stockholm) men kan givetvis skickas på köparens bekostnad.

Byten: var egentligen inte tanken men lyssnar på allt (både pengar upp och ned).

Tack KS för ett fantastiskt forum.

IMG_7473.JPG

IMG_8874.JPG

IMG_8875.JPG

Grafton, Fadershan och NRE gillar detta.
Gripenbro