• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage eller inte??

Målarn

The Steak
För mig är dem det iaf :D

Den första är morfars gamla klocka som jag fick för längesen... En Leijona, mer än det vet jag inte.
20130122_220817_8.jpg


Denna vet jag inte heller nåt om förutom att det är en Leijona hahah :D fast denna ser Äldre ut än min morfars gamla??
20130122_221010.jpg


20130122_220954_10.jpg
 

Camo00

Patek
Den första kan vi ju diskutera kanske? ;)
Men om inte den andra är vintage så ska jag äta upp den! :D Den är riktigt läcker iaf! 50-tal kanske?
 

Målarn

The Steak
Dont ask me :D haha, vad jag hörde av morsan så fick morfar den i slutet av 80talet...

Fyfan 50tal (jag sa ju att den såg äldre ut :lol: )?? Det vore Coolt som fan juh!! Kan säga att den funkar, tickar på :mrgreen:

Har en del Seikos, Certinas, Tissots, Orients osv i en trälåda här hemma :? :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Om de känns vintage för dig så kör på det, jag tycker den gamla guldarn är klart vintage. Leijona är et märke höljt i dunkel, finska Omegor har jag hört dem kallas men mig veterligen siter det inte inhouse-verk i utan syftar antagligen på någon annan likhet med Omega. Kul med arvegods, var inte rädd för att slänga upp resten av innehållet i trälådan...här har vi inga hämningar! :)
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Vintage eller inte??

Gamlingen riktigt fin! Borde du fixa till. Kanske en urmakare kan böja tillbaka bandhornet. Vis upp de andra nu också! :)
 

Målarn

The Steak
Fryken skrev:
Nr 2 riktigt frän! Antimagnetic också. Milgauss? :D

Ja exakt en tidig Milgauss :D

Ariste skrev:
Målarn skrev:
_jonte skrev:
Gamlingen riktigt fin! Borde du fixa till. Kanske en urmakare kan böja tillbaka bandhornet. Vis upp de andra nu också! :)

Aah det är den ;) men vart/vem ska jag vända mig till med den klockan??

Mitt intryck av Farfars klocka och Werner på ABC är att de klarar detta, kanske mer Farfars klocka ändå....

Okej, tackar för det :D ska dra förbi där när jag har tid!!
 

Målarn

The Steak
Lägger upp resten av gänget här...

Det finns mer klockor i lådor men har ej orkat hitta dem ännu.. :D

Certina
20130123_182210.jpg


Orient
20130123_182228.jpg


Erik Person Linde (aldrig hört)
20130123_182037.jpg


Certina
20130123_182107.jpg


Tissot
20130123_182138.jpg


Seiko, ser misshandlad ut :D
20130123_182252.jpg


Golday
20130123_182307.jpg


En del Seiko länkar
20130123_182845.jpg
 
Topp