• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage eller nytt?

JohanHLM

Rolex
Ofta kan det vara svårt att avgöra om man föredrar nytt eller gammalt eftersom utseenede och prisbild skiljer mellan dessa. Dock funkar det ganska bra med en del rolexmodeller men eftersom jag är nybliven ägare av en Tudor 9411/0 "Snowflake" använder jag denna som jämförelse då Pelagos och Black Bay får ses som ganska likvärdiga nyproducerade klockor och ligger i ungefär samma prisklass. Så frågan är vilken hade du valt om priset på dessa vore identiskt?

bild_zps65d20736.jpg

bild_zps03351e0d.jpg


Vilken jag föredrar framgår ganska tydligt :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Samma eftermiddag som jag plockade upp Flingan som numera ägs av dig så var jag inne på Bergströms och klämde på BB och Pelagos. Gillar Pelagosen mer än väntat, trots titaniumet, men inget slår originalet!
 

paradis

Audemars
Ofta kan det vara svårt att avgöra om man föredrar nytt eller gammalt eftersom utseenede och prisbild skiljer mellan dessa. Dock funkar det ganska bra med en del rolexmodeller men eftersom jag är nybliven ägare av en Tudor 9411/0 "Snowflake" använder jag denna som jämförelse då Pelagos och Black Bay får ses som ganska likvärdiga nyproducerade klockor och ligger i ungefär samma prisklass. Så frågan är vilken hade du valt om priset på dessa vore identiskt?

bild_zps65d20736.jpg

bild_zps03351e0d.jpg


Vilken jag föredrar framgår ganska tydligt :)
Svårt,när alla är lika vackra....men Pelagos,om jag måste......!!!!
 

JohanHLM

Rolex
Skulle ta din flinga alla dagar i veckan vid ett val. Den är SJUKT fin!
Tack tack, din regnbåge är inte dum den heller!
Känns som att jag kommer behålla den bra mycket längre än mina senaste köp som fått stanna max 1 månad.
Lite förvånad över att många skulle välja Pelagos men det är ju tur att smaken är olika :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag är tyvärr inte mycket för vintage men jag provade både Pelagos och Black Bay i veckan. Bra vikt på Pelagosen trots titan men Black Bay tilltalar mig mer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar ju blackbayen. Det enda jag inte gillar är färgkombinationen, att den inte har borrade luggar vilket alla dykarklockor borde ha och priset. En svart för halva priset hade jag däremot köpt.
 
C

Crowolf

Guest
Alltså Black Bay är ju vacker som Audrey Hepburn, Pelagos växer allt mer men vintage Flinga är ju jävligt coolt......
Tough call. Vet inte faktiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Samma eftermiddag som jag plockade upp Flingan som numera ägs av dig så var jag inne på Bergströms och klämde på BB och Pelagos. Gillar Pelagosen mer än väntat, trots titaniumet, men inget slår originalet!
+1
20130324_224102_zps1b868461.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vintage! Både Black Bay och Pelagos är skitfina. Men de är ju NYA.... Var lite småsugen på en Pelagos, men den kändes lite steril på nåt sätt, lite som en Precista...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beställde mitt från Time Traveller och fick det nyligen

Mjukt och skönt, inte alls så stelt som vissa läderband kan vara
 
Topp