• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Eterna - Samlingstråd

Saknar denna.
IMG_1377.jpeg

Efter 20 år som klockintresserad så händer ngt märkligt då farsan överlämnar farfars klocka - helt okänt för mig att den fanns i familjen. En Eterna chronograph från vad som vekar vara början av 40 talet. Var iväg till Gastons idag för utlåtande och jag hoppas han kan ta den för service, konstaterade att är ett Valjoux 703 verk. Har sökt på nätet men hittar ingen med identisk tavla. Tar gärna tips om nån vet var man kan söka mer info. Nästan för bra för att vara sant för en klocknörd
20230228_115648.jpg
..
En senkommen uppdatering - klockan är nu hemma igen. Gaston kunde inte hitta delar så efter 1 år tog jag tillbaks den och tack vare denna tråd och forumet så lät jag @DrKlocka få ta sig an den för reparation och service. Tack vare sitt reservdelslager kunde han byta ut trasiga delar. Nu tickar den på fint och det kvarstår bara att hitta passande band så den kan komma till användning efter ha legat obrukbar sedan 40 talet. Farsan hade fått utlåtandet att det var kört och jag tror han kände sig skyldig efter att ha lekt lite våldsamt med chronografen som barn. Kul att han fick se den igång innan han gick bort i slutet av förra året. Ett stort tack till forumet, denna tråd och såklart @DrKlocka!
20250809_135328.jpg

En senkommen uppdatering - klockan är nu hemma igen. Gaston kunde inte hitta delar så efter 1 år tog jag tillbaks den och tack vare denna tråd och forumet så lät jag @DrKlocka få ta sig an den för reparation och service. Tack vare sitt reservdelslager kunde han byta ut trasiga delar. Nu tickar den på fint och det kvarstår bara att hitta passande band så den kan komma till användning efter ha legat obrukbar sedan 40 talet. Farsan hade fått utlåtandet att det var kört och jag tror han kände sig skyldig efter att ha lekt lite våldsamt med chronografen som barn. Kul att han fick se den igång innan han gick bort i slutet av förra året. Ett stort tack till forumet, denna tråd och såklart @DrKlocka!
20250809_135328.jpg
Fint att få höra en uppföljning!
Minns med glädje och värme både dig och klockan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp