• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage från Indien

Glattan

Breitling
Har surfat runt lite och letat efter lite sköna gamla dinkor, mest omega etc. Det finns en jädra massa som har Mumbai eller Indien som ursprung. Misstänker att det köps upp en massa trasiga gamla ur där som sedan repareras lite halvdant och säljs på eBay och olika onlinesidor. Någon som har koll?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hänger ofta på bukten och i mina amatörögon är det mycket gammalt i speciellt indien som är sönderpolerat, ommålade tavlor osv.
Ofta ser man att indexarna är i riktigt dåligt skick medans resten av tavlan och boetten ser "nya" ut.
Det du dock bör tänka på i första hand är klimatet med hög luftfuktighet och gamla ur med taskiga packningar i Indien, Thailand osv. kan ha gjort med urverken.
Bara mina funderingar..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en Enicar Sherpa från Indien. Den var nog helt orörd...bland det mögligaste jag köpt faktiskt. Tror att Ariste kan posta en färsk bild på mögelhögen...fast det ska tilläggas att den var förbaskat cool! :)

I övrigt håller jag med Aurum, mycket junk från Indien. Stay away om man inte har koll...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Köpte en Enicar Sherpa från Indien. Den var nog helt orörd...bland det mögligaste jag köpt faktiskt. Tror att Ariste kan posta en färsk bild på mögelhögen...fast det ska tilläggas att den var förbaskat cool! :)

I övrigt håller jag med Aurum, mycket junk från Indien. Stay away om man inte har koll...
Pour vous:

image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köpte en Enicar Sherpa från Indien. Den var nog helt orörd...bland det mögligaste jag köpt faktiskt. Tror att Ariste kan posta en färsk bild på mögelhögen...fast det ska tilläggas att den var förbaskat cool! :)

I övrigt håller jag med Aurum, mycket junk från Indien. Stay away om man inte har koll...


Måste vara jävligt frustrerande att sitta som klocknörd i Indien och försöka lägga ut någonting vettigt till försäljning på Ebay! :)


Edit: Ariste, ska den där verkligen vara rosa?
 
Topp