• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Glycine Airman (ca 1966) *NYA BILDER*

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inser att jag troligtvis kommer att ångra mig men inser också att det var jakten som var roligast. Använder denna alldeles för sällan och behöver lite rotation i klocklådan så jag testar och ser om det är meningen att den skall till ett nytt hem eller stanna...

Klockan är en vintage och original Glycine Airman från perioden 65-67. Klockan är servad våren 2014 och är fortfarande under garanti (dokumentation finnes). Vid service byttes glaset till ett glas utan datumbubbla. I övrigt är klockan original och med fullt fungerande hack-mekanism (en liten pigg som skjuts upp och stoppar sekundvisaren vid kl 12 när kronan dras ut. Perfekt när man synkroniserar tiden med sina stridskamrater. ;)

Skicket är helt grymt bortsett från ett litet färgsläpp i vridringen kl 11 (se bild). I övrigt är den fantastisk och botten kanonfin. Dessutom är den som sagt ganska nyligen servad så allt fungerar som det ska mekaniskt.

36mm boett, 20mm mellan hornen och 24h-visning där vridringen kan användas för att ställa in en extra tidszon.

picture-11.jpg


picture-39.jpg


(Tack till Rickard Eriksson för att jag får använda dina fina bilder i annonsen :) )

Så är du sugen på en korrekt och pålitlig vintage Airman så är detta ett av de bättre exemplaren du kan scouta upp. Klockan kommer på fräscht natoband som sig bör. Ingen box. Jag skickar däremot med ett exemplar av André Stickers bok om Glycine Airman för trevlig läsning

Priset sätter jag till 13500 SEK och jag föredrar f2f i Stockholmstrakten men jag kan naturligtvis skicka den. Returpolicy kommer vi överens om som vuxna människor.

Priset kan naturligtvis diskuteras. Det finns billigare vintage Airmans och det finns dyrare, det finns däremot ont om billiga som dessutom är bra och denna är förbaskat bra så priset är rimligt satt.

PM'a för fler bilder, frågor etc. Byten kan eventuellt vara av intresse.

Tack för titten. :)
 
Topp