• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage-GTG i Malmö 22/2 - Information och anmälan.

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
vtg-gtg.png


Samlar du på gammalt skrot som luktar och innehåller DNA-strängar som sträcker sig flera värld runt jorden?
Känner du att din fru/sambo/bättre hälft ger dig oförtjänt mycket flak när tusingarna flyger iväg till något okänt auktionsverk?
Har hela din bekantskapskrets tröttnat på att du försöker beskriva vad det där jävla strecket på din Rolex innebär?
Läs vidare... ;)

Tyckte att det var dags för en renodlad vintage-GTG även nere i Skåne. Att vi inte har någon Kaplans och kvalitetsauktion att hänga upp det på är ju bara en ren petitess.
Vet så klart att det anordnas fina GTG:s i Skåne redan, men jag har aldrig riktigt lyckats pricka in dessa själv. Känner dessutom att jag vill ha en ganska tydlig mögeldoft över lokalen för att riktigt känna min plats.

Datum som är spikat är den 22:e februari. Platsen är centralt i Malmö (mer info i PM-tråd efter anmälan) och tiden är ca 18.00-00.00.

15 platser totalt och eftersom jag diskuterat detta lite med andra Skåningar på forumet så är sju av dessa redan tagna.


Mat & Lokal

Vi kommer att nyttja ett chambre séparée och således inte störas av såna som inte alls förstår oss. ;)
Kostnad per person är 450kr och täcker då en trerättersmiddag. Dryck som inte börjar på "va" och slutar på "tten" får man stå för själv. Kommer finnas möjlighet för alla att ha en separat dryckesnota så att man slipper pussla med totalen när kvällen väl lider.
Givetvis kommer det finnas möjlighet att välja vegetariskt/veganskt alternativ till menyn om man så skulle vilja.
Allergisk? Hojta isf till i samband med anmälan.


Anmälan
Anmälningar tas upp via PM till mig, bifogat namn och ett mobilnummer.
Swish till mig på 450kr efter att du blivit godkänd att delta. Godkänd blir du om du är med och bidrar till att Klocksnack (och då framförallt vår mögliga hörna) är den fantastiska plats det är. Få inlägg och nya medlemmar innebär inte, per automatik, att du inte får komma. Det kommer dock att diskuteras med övriga innan det i så fall klubbas.
Swisha inget innan du är godkänd.

För att det inte ska bli en massa sista minuten-avhopp så vill jag gärna att du tänker igenom om du kommer kunna delta eller ej innan du skickar PM. Anmälan är bindande och pengarna anses förverkade när du väl swishat. Går i sånt fall genom mig direkt till BCF som ett extra tillskott till deras kassa. Alternativt till restaurangen om det visar sig att avhoppen gör att vi inte kommer upp i tillräckligt antal.

Vi ses den tjugoandra!
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Needless to say - skulle vi mot all förmodan inte få tillräckligt antal deltagare så är det givetvis inga pengar som förgås.
Då kommer så klart en retur-swish som ett brev på posten!
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Hade jag inte varit på kryssning med familjen så hade jag jättegärna tagit en tripp till Skåne då klocklådan börjar härbärgera allt fler vintagepjäser. Hade varit ett fantastiskt tillfälle att lära sig ett och annat...
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vilket fint initiativ Anders! Tyvärr är det sportlov, så jag lämnar för ovanlighetens skull Skåne (och tar med mig ALLA mina klockor;-)). Annars hade jag självklart hängt på (om ni släppt in mig förstås). Hoppas på fler tillfällen!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Topp