• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Heuer Autavia Service

AndersB72

Basic
Ni som har gamla Heuer-klockor, vart vänder man sig lämpligast för service?
Är det Skövde ur-teknik som gäller?

Osäker på service-behovet av min Viceroy (Cal 12), men det är knas med växlingen av kronografens tim-visare, den växlar fel, ska tydligen vara något "hjul" som monterats fel vid hopsättningen efter vad jag får anta vara senaste servicen (har inte historiken så jag vet inte vart den servats).

Om någon del skulle behöva bytas, är det endast AD som gäller då?

Ni som har gamla Heuer-klockor, vart vänder man sig lämpligast för service?
Är det Skövde ur-teknik som gäller?

Osäker på service-behovet av min Viceroy (Cal 12), men det är knas med växlingen av kronografens tim-visare, den växlar fel, ska tydligen vara något "hjul" som monterats fel vid hopsättningen efter vad jag får anta vara senaste servicen (har inte historiken så jag vet inte vart den servats).

Om någon del skulle behöva bytas, är det endast AD som gäller då?
Min absoluta rekommendation är Richard Askham i England, han är grym på de här verken. http://thewatchspotblog.com/

Jag har servat ett tiotal Autavia och andra Heuer hos honom. Bra priser och grymt arbete.

Skövde Ur-teknik tror jag inte kan serva den utan de skickar i så fall ner den till Tag Heuer i Schweiz. Blir mycket dyrare än hos Richard.

Har hört att det finns en urmakare i Uppsala som kan serva gamla Heuer också men kommer inte ihåg vad han heter nu.

Min absoluta rekommendation är Richard Askham i England, han är grym på de här verken. http://thewatchspotblog.com/

Jag har servat ett tiotal Autavia och andra Heuer hos honom. Bra priser och grymt arbete.

Skövde Ur-teknik tror jag inte kan serva den utan de skickar i så fall ner den till Tag Heuer i Schweiz. Blir mycket dyrare än hos Richard.

Har hört att det finns en urmakare i Uppsala som kan serva gamla Heuer också men kommer inte ihåg vad han heter nu.

Jag blev inte nöjd med en kronograf jag servade hos britten för ca 4 år sedan. Men han är säkert bra på andra jobb.

Rekommenderar också Tidlösa Ur i Uppsala som jag tror att du menar.

Tillbaka
Topp